Gå til innhold

Planlagt keisersnitt og perm start???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha planlagt keisersnitt en uke før termin. Går jeg ut i perm 3 uker før termin eller 3 uker før datoen for keisersnitt? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen er at man MÅ gå ut 3 uker før termin.

Men også at man KAN gå ut inntil 12 uker før termin.

Så dette betsemmer du selv. Bakdelen er selvfølgelig at du i de fleste tilfeller må søke arb.giver om fødselsperm 3 mndr før du skal ut i perm, hvilket som oftest er lenge før du vet datoen for keisersnittet. Men unntak fra denne regelen kan jo diskuteres med arb.giver.

Skrevet

Du bør absolutt starte permisjonen 3 uker før planlagt keisersnitt, hvis ikke mister du en uke permisjon. Du har rett til 3 uker permisjon før fødselen, men hvis du føder før termin, får du ikke igjen resten av disse 3 ukene etter fødselen.

Skrevet

Ja det hadde jeg ikke tenkt på, da søker jeg perm en uke før keisersnitt. Har sendt en forespørsel til NAV også, får høre hva de sier. Men man må da ikke søke perm senest 3 mnd før perm start?!? Er det ikke sånn at man får etterbetalt inntil 3 mnd men ikke mer...?

Skjemavelde...

Takk for svar i alle fall!

Skrevet

Du søker om perm 3 uker før ks da får du max ut av et hele.

Du får ingen prolblemer med arbeidsgiver det er bare å informere så tidlig som mulig

Selv fødte jeg før permen startet og det må jo både arbeidsgiver og nav forholde seg til

Så om du melder fra til arbeidsgiver nå så går nok det helt i orden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...