Gå til innhold

Far med sterke psykopatisktrekk og samvær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har barn med en med psykopatisketrekk. Hvordan håndterer dere i såfall samvær. Jeg har en på syv år som nå er hos faren i noen helger og noen dager i ferier, men vi bor i oslo og faren i Bergen så det begrenser seg selv. Far har ny dame, med tre barn, så syv åringen syns det er gøy med de andre ungene. Jeg vet likevel at det er mye krangel på kveld/natt, for syvåringen forteller om at han ikke får sove pga krangling, faren har også vært voldelig fysisk og psykisk med alle han har hatt et lengre forhold til. Problematisk å sende barn til en plass man ikke helt vet tilstanden til, men samtidig er det mye trussler om rettsak om han ikke faren får viljen sin.Nå har jeg også en 1 åring med denne mannen, som han har nektet å se i det hele tatt frem til nå, men nå kommer ddet tegn på at han vil hilse på han, så min bekymring er nå at han skal prøve å forlange samværshelger med han også, jeg har jo bodd med han og vet hvor sint han blir om det blir barneskrik og bråk. Hvordan har andre eventuelt løst slike ting? vi bor jo så langt unna hverandre så det å bli kjent med han lille er jo vanskelig, da det krever en viss jevnhet i møtene, kan man bli tvunget til å sende så små barn til helt for han helt fremmede folk? selv når man vet at faren er ustabil?

Huff begynner å gru meg til hele prosessen igjen, har vært mye styr med han på syv og han var redd sin far når han var rundt 3 - 4 år, vil ikke igjennom det samme igjen. Nektet overnatting og samvær når faren var mest ustabil den gang, men det gjorde selvsagt at han laget livet mitt veldig slitsomt.

Noen andre med lignende erfaringer som vil taste litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel fortsette å sende ungen dit til det motsatte er bevist. Så lenge han får beholde de andre ungene med dama han har nå så kan det ikke være mye vold inni bildet. Da hadde de ungene vært fjernet.

Så kanskje det er du som har psykopatisktrekk ? Sjalusi ? Hvem faen vet! Er så lei at alltid er det barnefar som er totalt gal og psyk i hodet. Alle mødrene her inne er HELT topp de :)

Skrevet

Helt enig!!

For meg virker dette som et sutreplass for bitre damer som har blitt forlatt. Man må nok være to for å kjøre et forhold i grøfta, så det å legge skylden kun på barnefaren blir nok helt feil.

Og dere må komme på at dere har en gang valgt å få barn med denne mannen, og da hjelper det fint lite å bruke masse energi på å sverte han i etterkant...

Skrevet

Jeg blir så utrolig sint og lei meg når jeg leser slike barnslige innlegg...

Denne forumsiden har hjulpet meg masse gjennom en tung tid med brudd, spørsmål ang barn og rettigheter etc etc... Det er et forum for VOKSNE mennesker (vi er mammaer og pappaer og bør virkelig være voksen da), og at VOKSNE mennesker ikke kan tenke seg litt om før de skriver/slenger ut med ting syntes jeg er skremmende. MAN BØR VIRKELIG PASSE SEG FOR HVA MAN SKRIVER (selv om du ønsker ytre dine meninger) ....

For å svare på innlegget:

Jeg skjønner godt at det er vanskelig for deg å levere sønn din til et slikt menneske. Spesielt vanskelig må det være når det er så langt unna.

Du har levd med det mennesket selv så jeg tenker at du har en viss innsikt på hvordan han er som person, og som du nevnte har han dame med barn, noe som kan være både positivt og negativt (da mtp at han behandler denne damen/barna slik han behandlet deg og det at ditt barn skal være vitne til dette). Jeg tenker at det kan bli vanskelig for deg å "nekte" samvær nå som han alt har samvær, da burde du kanskje ha gjort dette fra begynnelsen av (så fremt du vet at samværet har vært/er skadelig for barnet). Jeg tror det lureste du kan gjøre nå er å snakke med fagfolk, som barnevern og barnepsykologer, om hvordan du kan gå fram for å se på reaksjoner og se om barnet ditt tar skade av samværene med far. Og snakke med gutten din om hvordan han har hatt det hos far etc. etter samværene.

Det trenger jo ikke være slik at barna tar skade av å være med faren selv om han er "skremmende", men du bør virkelig "følge med" og få råd/veiledning på hvordan du kan gjøre dette på en riktig måte.

Lykke til :-)

Skrevet

hei!

jeg er oppi det samme, tok kontakt med en dyktig advokat, bor i bergen jeg da. Hun heter trine Ryst. har du under 250 000 får du fri rettshjelp

Han er alvorlig Psykisk syk, og forstår det ikke selv. Lever på løgner, husker ikke hva han har sagt for 3 min siden. Spiller syk og blir innlagt på sykehus etc. Klarer ikke å ta vare på seg selv en gang.

I følge barneloven kan du selv bli straffet hvis du sender barna fra deg til noen du vet de ikke vil ha det bra(fohold du er klar over). Og på dette grunnlaget kan du nekte samvær.

Hvis den andre parten ikke går med på det, får han sende saken til retten. I retten vil det bli oppnevnt en sakkyndig (psykolog) som skal ha samtaler med begge parter å komme med veiledning til retten om hvordan et samvær egentlig bør være.

Mine råd

Skaff deg advokat som har dette som spesialfelt, ta noen telefoner, hør på andre som har brukt advokat.

Følg rådenene der (jeg fikk råd om å ikke overlate barna til han, da han ikke er i stand til det).

Gå til retten du har ikke noe å frykte.

I perioden før retten la advokaten ta seg av eksen ved nødvendighet.

Skulle han bli veldig plagsom pr tlf, sms, internett etc. Informer han om at hvis ikke han stopper politianmelder du han for trakkasering. Da får du besøksforbud (hjelper også i retten).

Send meg privat melding, så kan vi evt utveksle msn add

Skrevet

Hei!

Jeg har en eks som har flere psykiske diagnoser bl.a adferd og følelsesmesig forstyrrelse. Så ikke si at alle er bitre, jeg er glad det er over og har en eks som ikke klarer å ta vare på seg selv en gang. Men der det ikke. Det kan går 14 dager uten at han dusjer og skifter klær, han misbruker medikamenter til tider p.g.a tankekjør, sover hele døgnet. Husker ikke at ungene nettopp har stått opp og prøver å legge dem igjen. glemmer å gi dem mat, skifter ikke bleie, skifter ikke klær, ligger kun på sofaen ser på tv eller på pc. Enser ikke ungene som står nedenfor å søker kontakt.

Jeg prøver ikke å sverte ham, men har skaffet ham hjelp selv etter det ble slutt. med et svakt håp om at kansje en dag skal han være frisk nok til å kunne ta seg av barna litt, slik at de kan få en pappa. Selv om med de diagnosene er det lite sansynlig.

Så dessverre mannfolk det er ikke alle aleinemødre som er slik. Det finnes også noen av oss som ønsker at barna skal ha samvær med pappa og vil ikke krangle på det. Men kan ikke tillate det p.g.a fars sykdommer som er vel dokumentert.

Skrevet

Hei!

Jeg har en eks som har flere psykiske diagnoser bl.a adferd og følelsesmesig forstyrrelse. Så ikke si at alle er bitre, jeg er glad det er over og har en eks som ikke klarer å ta vare på seg selv en gang. Men der det ikke. Det kan går 14 dager uten at han dusjer og skifter klær, han misbruker medikamenter til tider p.g.a tankekjør, sover hele døgnet. Husker ikke at ungene nettopp har stått opp og prøver å legge dem igjen. glemmer å gi dem mat, skifter ikke bleie, skifter ikke klær, ligger kun på sofaen ser på tv eller på pc. Enser ikke ungene som står nedenfor å søker kontakt.

Jeg prøver ikke å sverte ham, men har skaffet ham hjelp selv etter det ble slutt. med et svakt håp om at kansje en dag skal han være frisk nok til å kunne ta seg av barna litt, slik at de kan få en pappa. Selv om med de diagnosene er det lite sansynlig.

Så dessverre mannfolk det er ikke alle aleinemødre som er slik. Det finnes også noen av oss som ønsker at barna skal ha samvær med pappa og vil ikke krangle på det. Men kan ikke tillate det p.g.a fars sykdommer som er vel dokumentert.

Skrevet

hei

Du må enten være en far som er blitt beskyldt for noe, eller en med veldig lite antenner for andres følelser. Slik innlegg bør du holde deg for god til. Han er ikke barnefar til den nye dama sine barn og de har ikke bodd sammen lenge. Du kan visst ikke så mye om vold? psykisk vold er feks veldig skjult og vanskelig å bevise, men gjør faktisk svært stor skade. Jeg har heller aldri nektet denne faren samvær, bare vil gjøre det på en best mulig måte for barna og trente andres råd, har du ikke gode råd så finn noe annet å hevne deg utover.

Sjalu, nei langt ifra er sjeleglad jeg kom meg vekk i tide, veldig glad han har henne her, for da slipper jeg for at han kontakter meg hele tiden, dessuten er det en trygghet at hun er der når man sender ungene dit, men om det holder er jo usikkert.

Vi er som sagt flere som har hatt forhold til han, som har opplevd det samme og jeg har mange vitner på tingene, så vær litt mer varsom når du uttaler deg, spesielt når du ikke engang tørr å vise ditt nick, kanskje du som er bitter på noe? synd du må la sånt gå utover andre, synd på deg som liker å lage kvalme.

Jeg er i utgangspunktet enig med alle fedre har lik rett å ha barn i utgangspunktet og har støttet flere kompiser som har jobbet for det, så ikke alle mødre som er topp, de fleste gjør så godt de kan.

Du bør bli mye mer ydmyk for andre mennesker som har opplevd ganske grusomme ting!!

Skrevet

jeg har faktisk ikke blitt forlatt, var meg heldigvis tok til vett. Er helt enig med at man som regel er to til å kjøre forholdet i grøfta, men når det er vold i bildet, er det dessverre ikke så enkelt. Er eller ikke bitter, for jeg fikk to herlige unger, men jeg vil jo uansett gjøre ting best mulig for de.

Dette er jo ikke å sverte noen, det er å be om råd fra andre i lignende situasjoner, hadde man svertet noen så hadde man oppgitt navn og adress eller gjort det overfor hans venner og kjente, ikke på en anonym nettside.

Tror du kanskje bør opparbeider deg litt mer respekt for andres opplevelser og erfaringer!

Skrevet

uff, Like barn leker best sier nå jeg til HI!

Rakke ned på en for å stille seg selv i bedre lys er noe av det værste jeg ser! Vi får jo ikke den personen dere rakker ned på sin mening. 1 veis mening er ikke noe en bør tro på.

Skrevet

Anonym 14:57

Kjenner du igjen beskrivelsen kanskje?

Skrevet

Slutt å krangle og begynn å bli saklige. Jenta søker råd.

Og om denne pappaen har brukt psykisk og fysisk vold så er dette ikke noe å tulle med. og jenta fortjener absolutt ikke å bli rakka ned på. skjerp dere!

jeg har opplevd fysisk og psykisk vold på kroppen. med en far som lagde brudulje. Det var VONDT!

enda jeg var stor, jeg var 13-15 da faren min ble mer og mer ustabil.

Om gutten din sier at han ligger våken og er redd fordi faren og kjæresten krangler er dette ikke noen god opplevelse. Kan du ta det opp med han?

du kan feks si at du vil ha en samtale med faren. Det er vanskelig å få til et møte på familiekontor når han bor så langt unna. Men ikke la han få bestemme fordi han er "farlig" eller bryter deg ned. Du kan f eks ta en samtale hos en terapeut/familiekontor og høre hva du kan gjøre.

Det er lov å bekymre seg når faren er ustabil. og du må vre sterk og holde igjen. Om du kan kan du prate litt med gutten din. Prøve å ikke føre hva han skal svare men si at mamma alltid vil at han skal ha det bra. og at hvis han opplever noe som er vondt hos pappa kan han si det til mamma. for mamma hører alltid på han. og vil beskytte.

men det er vanskelig å skille alvorlige hendelser mot noe som barn kan takle.

Hvis han vil se den andre gutten sin, så må han selv komme og besøke dere og bli kjent med han. Hold deg stri. du skal ikke please en fyr som oppfører seg dårlig mot deg.

og barna skal ikke bære noe overlast.

Bskytt de, det er din oppgave.

Støtte og klem til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...