Gå til innhold

Hvilken bilstol kjøpte du som nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Var du fornøyd?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte forgjengeren til Akta Graco Cosmic Comfort. (er 3 år siden) og har vært kjempefornøyd med den! Kan brukes bakover til 18 kg og forover til 25 kg (bakover til 25 kg i fremsete)

Kjøpte den fordi vi synes den så veldig god ut å sitte i, kan justere litt på vinkelen i ryggen. Bra sidebeskyttelse hele veien. Også kom den godt ut i tester.

Har alltid sagt at jeg vil ha neste versjon av samme sete til babyen, men vi kjøpte ny bil nå og forovervendt så stod ikke sete så bra synes jeg, så er litt i tvil pga dette... Men sete passet kjempebra i gamle bilen, så det må nesten bare prøves frem.

Skrevet

jeg kjøpte britax multitec tror jeg det hette. Fra 9-25 kilo og kan vendes begge veier. Det er veldig rubust og har kommet veldig godt ut i tester. Vi vill ha et sete som kunne vendes begge veier i tilfelle gutten vår etterhvert blir bilsyk eller slike ting man ikke kan forutse. Er jo ikke alle som vil sitte bakovervendt når de blir veldig store heller. Skal ha det bakover så lenge som mulig, men syntes det er greit å kunne snu det om det skulle bli behov for det å slippe å kjøpe nytt.

Skrevet

Vi kjøpte BeSafe izi Kid da mellomste ble 8-9 mnd. Den stolen delvis fordi den kom best ut i tester og delvis for å slippe å bli fristet til å snu barnet før tiden (den kan kun stå bakovervendt, noe jeg synes er supert). Er utrolig fornøyd med stolen, mellomste brukte den til han ble 3,5 år og mini på 21 mnd (som er gjennomsnittelig lang) har enda flere cm igjen før føttene når seteryggen, så han sitter veldig godt i den. Bruker bare et bamsespeil, så ser vi hele han og han ser oss via baksepeilet i fronruten foran.

Nå må vi kjøpe en ny nr 2 stol når vesla kommer og skal ut av babystolen, og da vurderer jeg å kjøpe en som går opp til 25 kg bakovervendt slik at mini kan bruke den til han er minst 4 år, gjerne 4,5-5 år.Vi har stor bil da, så er ikke noe problem med to store bakovervendte stoler i vår bil + 2 beltestoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...