Gå til innhold

Flere som IKKE har begynt å handle inn til de små?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eneste jeg har kjøpt inn til den lille er en body, en bukse og to par sokker i str 50. Føler at alle rundt meg så å si er ferdig med innhandlingen lenge før de før kul på magen=( Må nok hive oss rundt etter påske, mye som skal være i hus til juni. Noen som vet hvor mye babytøy en trenger de første mnd og i hvilken str? Er selv under 160 så tviler sterkt på at det blir noe monsterunge på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig - det er flere som ikke er i gang - trodde jeg var alene i den båten:D jeg har avtalt å låne litt fra venner, men har ikke kjøpt en ting ennå..... Men har kopiert over listen fra utstyrsguiden her - og legger til ettersom jeg får råd... må vel være bra;) Jeg er 180 og veide over 5 kg da jeg ble født selv, så jeg kan nok tenkes å få en "monsterunge" - men min mor påstår at det var myyyyye verre å føde min søster - som veide "normale" 3200....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bilstol og en dress. Det er alt jeg har. Skal kjøpe brukt vogn og får vogga som broren min brukte. Ellers blir det vel etter påske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ihvertfall anbefale og IKKE kjøpe så veldig mye klær...dere kommer helt sikkert til å få kjempemasse. Dessuten vokser de ganske fort i begynnelsen. Den første tiden går det mest i body og strømpebukse også...trenger ikke så kjempemange bukser/gensere. (Anbefaler IKKE genser med hetter for det er lite gunstig når de sover og ligger så mye).

Siden du er såpass liten selv så kanskje du skulle satse på str. 50.

 

Her har jeg ikke kjøpt så mye klær...en body bare. Men vi har endel utstyr da siden jeg har ei fra før...men blir nødt til å kjøpe klær for denne gang venter jeg gutt og har ikke tenkt å la han arve alle rosa babyklærne fra søstra altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt en ting ennå. Eneste vi har gjort så langt er å bestille barnevogn og bilsete og det gjorde vi nå i helga. Har konsentrert oss mest om å finne hus.

 

Det skal sies at vi har allerede fått litt. Mamma er litt gal og gleder seg til å bli mormor, så hun har kjøpt seng til gullungen pluss en del klær.

 

Vi kommer ikke til å kjøpe noe annet enn vogn og bilstol. Vi ser heller hva vi får bruk for underveis. Noe skal vi jo låne også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke kjøpt en ting,men bestilte vogn i går. Den ventes inn i slutten av april og DA skal jeg gjøre storinnkjøp og virkelig shoppe inn det vi trenger. Gleder meg til det :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke gjort det, men har det meste fra før. Får 2 av samme kjønn. Forskjellen er årstiden vinter vs. sommer så vi trenger en del sommerplagg. Vurderer derimot en søskenvogn, men får ikke bestemt meg for hvilken vogn... Eldstemann blir akkurat 2,5 år når knøttet ankommer.

Min erfaring er at jeg var overlykkelig over at jeg hadde kjøpt inn mange klær og masser av bleier og mesoft tørk før fødselen. Fikk selvfølgelig mange klær til knerten da han ble født, men da gjerne i større størrelser (62-68). Den første tiden går det relativt mange skift om dagen og for å slippe og henge over vaskemaskinen til stadighet var det praktiskt å ha en greit lager med bodyer og strømpebukser. I tillegg var det shopping det siste jeg ønsket den første tiden etter fødselen. Dobbelt opp med dyne var jeg også glad for at jeg hadde ;-)

Kommer til å ta et sjau med innkjøp av sommerklær nå om ikke så lenge. Vil bare vente til det kommer litt bedre utvalg noen steder først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann var 53 cm og 3880. Brukte str 50 et par uker og deretter 56 og små 62 ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en liten refleksjon over størrelsen din ... !

Det høres ut som dette er første barnet ditt !?

 

Vel ... Selv er jeg også 160cm - og venter min 3dje.

Nr.1 var 52 cm lang - Nr.2 var kun 46 cm lang ...

Begge veide like over 3kg

Regner med at denne blir et sted imellom ... kanskje !?

 

MEN jeg vil nevne at - jeg har en kusine som selv er 154cm og hennes første var 57cm og veide ca 5kg ... !

Fødselen gikk kjempefint, men jeg må innrømme at det så litt komisk ut når hun satt og ammet det "lille" spebarnet ... :o)

 

Jeg kjøpte vogn for 3-4 uker siden ... ettersom det var opphørssalg i en forretning. Fikk da vognen til ca.3/4 av opprinnelig pris. (Hurra!)

Av klær har jeg KUN kjøpt inn 5 bodyer ... dette fordi de var på kampanje til Kr.10 pr. stk :o)

 

Det der jo det som er så fint med å være gravid i siste trimester ... vi kan med god samvittighet slå til på GODE tilbud :o) ... og dermed spare en hel masse penger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke begynt å handle inn. Har fått en søt liten rosa body av svigermor, hun kunne ikke motstå sa hun, den var jo så nusselig :-) Har også fått av mamma, en nattdrakt der det står "I <3 daddy", og en body med "I <3 milk", hehe....

 

Så det eneste jeg har kjøpt selv kjøpte jeg den dagen vi fikk vite at vi venter jente, da kjøpte jeg ett par rosa sokker, ble nesten litt symbolsk bare!

 

Får vel snart begynne å kjøpe litt utstyr, men stresser ikke ennå, og tenker at siden jeg er student med masse og gjøre for tiden, så får handling vente til eksamen er overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg er litt overtroisk og forsiktig, så jeg har ikke lyst til å fylle huset med barneklær til oss. :). Har planer om å få et stellebord i hus, får det kan jeg jo trenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...