Gå til innhold

Hva spiser dere som er kjempekvalme til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å finne på noe vi kan spise, og mannen tør ikke foreslå noe i frykt for at jeg enten kaster opp eller blir sint, hehe.. Tips mottas med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg spiser poteter! med litt saus til Får ikke i meg noe annet

Kaster også opp og er kvalm hele døgnet

Frukt, kjeks og poteter er det eneste som er mulig å få i seg

Lykke til og god bedring ;)

Skrevet

Spiser ikke middag jeg. Mannen og sønnen min gjør det. De spiser sunt og godt, men jeg må ha noe tørt og ikke sterkt. Er ikke plaget med kvalme og oppkast, men jeg blir veldig uvel av tanken på mat. Akkurat samme i forrige svangerskap. Første tre mnd spiste je g mye usunt bare for å spise NOE, mens resten av svangerskapet spiste jeg mer fornuftig, men ikke mye bedre matlyst da heller. Ble bare ikke like uvel av tanken på mat...

Skrevet

Her har ikke kvalmen kommet (enda) bank i bordet! Men forrige gang så spiste jeg stort sett bare makaroni med ketchup de fire første mnd. :P

Innimellom så skeiet jeg ut og tok på litt revet jarlsbergost ;)

Det er godt, og det gjør ikke vondt når det kommer opp igjen.

Skrevet

Jeg må ha ris,pasta eller poteter som størstedelen av måltidet ihvertfall... Karbohydrater er det som hjelper best....Gikk på lowcarb da jeg fikk positiv test og skulle ønske jeg kunne fortsette med det nå,men klarer meg ikke uten brød,ris,pasta eller poteter i disse dager...Urk

Skrevet

Jeg er også veldig sugen på pasta! og synes det er noe av det eneste som smaker godt akkurat nå.

jeg har større problemer med frokost. akkruat nå er mariekjeks eller hvetebolle (!! Jeg vet det er usunt!!) det eneste jeg klarer å få i meg. utover dagen går det litt bedre....

men har generelt mest lyst på usunn mat, søt mat, fet mat og mat med mye karbohydrater. rart!

Noen som har noen gode frokosttips?

Skrevet

Er også kjempe kvalm om dagen..

Men det som har hjulpet meg er fiskepinner,med litt remulade evt raspet gullrot med litt sitron over...

Ellers går det mye i boller, frisk saft og poppcorn her...

Skrevet

Takk for tips! Ble poteter med saus til middag i dag, gitt. Men klarte faktisk å holde på maten, bank i bordet! Fiskepinner har jeg ikke prøvd, må kanskje prøves i morgen. Fy søren så lei jeg er av kvalmen ALLEREDE, og blir det som sist gang har jeg ennå 8 uker igjen (er 8 uker nå).. Jeeei...

Skrevet

Ja ja, nå MÅ jeg til å lage meg makaroni med ketchup på, og cheese!! Etter jeg leste om det lenger oppi tråden, er man gravid så er man gravid!!!

Jeg er også kvalm dagen lang, men klarer spise, men må være noe jeg har lyst på!! Er mye som ikke smaker godt lenger!

Skrevet

Jeg er kvalm, men heldigvis kaster jeg ikke opp. Middagsmat har jeg lite lyst på. De som er rart at jeg får litt lyst på biff ibland, ikke ris og potet.

Skrevet

Jeg spiste loff (spiser ALDRI loff ellers), potetstappe og fiskeboller i hvit saus. Var det eneste som fristet da jeg var kvalm hele tiden. Gjerne til frokost, lunsj og middag.

Nå er jeg i uke 10 og det virker som det verste er over. Har fått smaken på grovt brød igjen. Mån må spise ofte ca. hver andre time. Så nå må jeg ha mat kjenner jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...