Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hei, jeg prøver iherdig å få barn i magen. Hvis ikke nåværende prøveperiode får positivt utfall, så skal jeg prøve pergo neste gang. Er det noen som har prøvd dette og vet om det forskyver eggløsningen, hva slags bivirkninger fikk dere og ble det suksess? Jeg blir glad for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Hei jeg har ei lita pergo jente. Jeg fikk ikke noen bivirkninger i det heletatt. Jeg fikk dobbelkur som jeg måtte ta den 5 dag i første mens til den 10 dag. Hadde da eggløsning den 14 dag i første mens :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Synes å huske at jeg kanskje var litt humørsyk, men ellers kan jeg ikke huske at jeg merket noe spesielt. Jeg tok 3 Pergo-kurer, men det resulterte dessverre ikke i noen spire. Etter pergo-kurene tok jeg kontrastvæske-undersøkelse av egglederne (noe jeg hadde gruet meg veldig til og derfor utsatt leeeeenge). Samme syklus som jeg tok undersøkelsen (som forresten ikke er så fæl i det hele tatt) ble jeg gravid og nå har jeg ei jente på litt over et år Jeg håper pergo-kuren gjør det for deg dersom du ikke blir gravid denne pp. Men dersom du ikke skulle bli gravid vil jeg anbefale deg å starte opp utredningen så raskt som mulig. Jeg angrer på at jeg ikke startet med det tidligere for da kunne jeg kanskje spart meg masse stress.
Tweak Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde en syklus med pergo i januar, første kur. Det var en enkelkur og jeg fikk el på dag 16 med den. Men med lange sykluser så var jo dag 16 en radikal forbedring :-) Av bivirkninger fikk jeg ikke noe mens jeg gikk på tablettene, men fra el-dagen og fram til ikm var jeg kjempekvalm! :-( Og for noen funker pergo i den påfølgende syklusen også, det er derfor en får kur annenhver måned som hovedregel. Men jeg fikk ikke noe el i pergo-pause måneden, så det funket ikke slik på meg. :-( Lykke til da!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Når du nevner kvalme så kom jeg på at jeg var nok litt kvalm ja. Ikke sånn uutholdelig kvalm, men uvel.
It's all about me Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har ei jente ble til på Pergo. hadde sen el. så tok det for å få tidligere el. Og etter å ha prøvd i 13 mnd ute klaffet det på første Pergokur. Noen romantisk unnfangelse ble det ikke akkurat, he he. Ble drit sur og sinnsykt øm i mageområdet. Men det var verdt det )
blirjegsnartmamma Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har hatt en runde med enkel og en med dobbel. Dessverre virket ingen av dem, så jeg fikk ikke eggløsning noen av gangene. Jeg hadde "alle" bivirkningene i bok på enkel kur, men ingen på dobbel. Gyn mente at det var fordi dobbel dose med hormoner kom nærmere det jeg skulle hatt i kroppen selv.. Eller noe sånt.. Så jeg vet dessverre ikke om det forskyver eggløsning, jeg har ikke hatt eggløsning på mange år.. Om 6-8 uker skal jeg ta en trippel kur, og håper på suksess da
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Tusen takk for alle svar! :-) Jeg har tatt nesten alle undersøkelser - og alt var bra. Det eneste som gjenstår er å sjekke egglederne mine (gruer meg veldig, liker ikke sånne ting...). Men før jeg får henvisning så må kjæresten min sjekke sæden sin.. Lurer på om han kommer til å gjøre det. Er ganske lei meg nå. Han reiser en del. Og flere ganger når jeg har fått pos eggl test, har han akkurat reist eller skal ut og reise. Blir helt frustrert. Jeg har blitt voksen og tiden går... Hvis vi må prøve mer, blir det altså pergo neste gang. Da vet jeg at eggl kanskje kan komme litt tidl. Må planlegge nå. Orker ikke å gå glipp av flere eggløsninger lenger. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Kjenner meg sånn igjen i det du skriver om undersøkelsen av egglederne. Jeg hadde hørt så mye i forkant om hvor fælt det var at jeg ventet i 1.5 år med å ta den! Jeg var helt fra meg den dagen jeg skulle inn å ta undersøkelsen. Og selvfølgelig, folk opplever den forskjellig. Men jeg synes IKKE den var verdt å utsette 1,5 år! Det var jo selvfølgelig ubehagelig. De fleste undersøkelser der nede er jo ikke behagelig. Men jeg vil sammenlikne det med litt sterke menssmerter. Og det er ikke konstant vondt. Når de gjør klart der nede er det som en vanlig GU. Det som er vondt/ubehagelig er når de sprøyter inn kontrastvæska sånn at de blåser opp egglederne. Men det var i noen sekunder, så slipper de trykket. De gjør dette noen ganger, mener å huske ca 4-5 ganger. Resten er som en vanlig GU. Det går så bra!!!! Og det er så mange som blir gravide etterpå. Selv om egglederne ikke var tette så kan det være litt grums og sånt + at undersøkelsen åpner de litt uansett. Hadde undersøkelsen på dag 12 i syklusen og noen dager etterpå så ordnet det seg
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Er gravid med trillinger etter dobbel pergokur :-) Tok første pergotablett den 27.1 og testet positivt den 18.2 :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Hadde enkeltkur, og ble gravid på første forøk. Ingen bivirkninger. Ja, EL kom noen dager senere enn "bruksanvisningen" sa, så jeg er glad vi stod på litt ekstra... Takker pergo for datteren min:-)
blirjegsnartmamma Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Hei igjen HI Jeg er kommet så langt som deg.. Hvis ikke trippel kur fungerer, blir det en lap, for å sjekke egglederne.. Har ikke mye lyst, men må jeg så.. Men før det blir aktuelt, så må mannen min inn på riksen og sjekke seg.. Det skal han gjøre om 2 uker. Så om en måneds tid vet vi om alt er bra. Å få barn skal liksom være den mest naturlige ting, men det er jammen ikke sånn lenger..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Takk igjen for mange, fine svar. Godt at det er flere i samme situasjon, selv om jeg unner alle å bli gravide fort! Ja, gruer meg til (evt) eggledersjekk, blir jo helt kvalm når jeg tenker på det. Men det er klart jeg skal jeg gjøre det hvis vi ikke snart får det til å klaffe. Veldig glad for å høre at det er flere som har hatt suksess med pergo! :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå