Gå til innhold

Kom nettopp hjem fra kontroll... uke 33.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste ukene fått vann i bena, og fingrene er stiv. Har hatt litt hodepine, uten at jeg har tenkt noe særlig over det. Sa ingen ting til legen om disse tingene.. før hun hadde sjekket blodtrykket.

Blodtrykket var høyt! Så nå skal jeg tilbake om to uker å sjekke det. Skulle ringe med en gnag om jeg ble uvell.

Nettopp blitt litt bedre form og gått opp litt i vekt, hatt hypermesis fra uke 7 og var innlagt på KK i november. Bekkenet har nærmest gått i oppløsning. Til tross for mye styr og ekstremt dårlig form siden starten har humøret vært på topp, hele tiden tenkt positivt, ledd og smilt mye. Nå merker jeg at jeg er sliten, har for første gang lyst til å gråte!

Min mor hadde forgiftning i begge sine svangerskap, det er ikke direkte arvelig, men svangerskapet har så langt vært kliss lik det hun hadde med min bror. Han ble født en mnd for tidlig, så jeg venter i spenning på om det også blir likt med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo nesten litt rart ut om du ikke skal på kontroll før om 2 uker om blodtrykket ditt var høyt... Hvor mye lå trykket på da?? Og hadde du proteiner i urinen?? Hvor mange + var det på ødemer?

2 uker kan være lenge og gå om du har begynnende svangerskapsforgiftning..

Skrevet

Skriver under på det Blekkis over her sier.

Hvis du har ødemer og høyt blodtrykk, bør du jo følges tettere. Hvis du hadde utslag på protein i urinen, bør du til sjekk på føden. Hva var trykket og hvordan var urinen? Jeg ville ikke slått meg til ro med ny kontroll om 2 uker ut ifra det du sier..

Skrevet

ca 145/82 husker jeg riktig. Hvertfall over max som er 140/80. Har ligget godt under det hele tiden, så det har gått veldig mye opp plutselig.

De var veldig travel på labben så urinen var ikke sjekket når jeg dro. Legen skulle ringe om det var noe, regner ikke med å evt høre noe før dagen er over, mandager er alltid travel på legekontorer.

Slo meg egentlig til ro med to uker, jeg måtte ringe med en gang om jeg var uvell sa hun. Svigefar er overlege, han har alt utstyr hjemme og kan måle blodtrykket i mellomtiden, så føler meg trygg når det gjelder oppfølgning. Veldig heldig som har han :)

Skulle liksom gjøre litt mer nå siste 7 ukene, akkurat fått pittelitt ekstra energi etter mange mnd på sofaen med spybøtta forran meg! Men fikk beskjed om å ta det heeelt med rooo... "nyyyyyt siste tiden du er gravid" blæææææ!! ;)

Skrevet

Oki.. Blodtrykket var jo ikke så høyt at det indikerer begynnende svangerskapsforgiftning enda.. Det er 140/90.. ( Ikke 140/80 )

Og om du ikke har proteiner i urinen så er jo det veldig bra tegn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...