Gå til innhold

Huff, vanskelig og gi råd til en god venninne, har dere en ide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hun ringte meg i dag fordi de nettopp har flyttet inn i nytt hus som de har utleie på.

Før jul skrev de kontrakt med kommunen om at tidligere alkoholikere/narkomane kunne bli aktuelt og la flytte inn i utleiedelen.

Nå til uken er det meningen at en mann som har gått litt over 1 år på subutex skal flytte inn. Han har også noe psykriatrierfaring.

Saken er at pga trippeldrapet i Tromsø i går er hun blitt livredd for og la denne mannen flytte inn.

Hun ser for seg at han kommer og dreper dem også nå uten forvarsel.

han er med i noe rehab.prosjekt og på tiltak fra morgen til ettermiddag.

Hva skal jeg si til henne? Hun kan ikke si opp kontrakten på dagen heller da de har bundet seg for 2 år, men vedkommende som skal bo der kan bli kastet ut dersom det er skjellig grunn til det.

Synes det er forferdelig trist at hun ikke får sove om natten i sitt eget hjem fordi 3 personer ble drept i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjip situasjon. de får bare sikre så det holder, innstallere alarm og evt skifte ytterdør og dør mellom utleieleiligheten og dem. glad jeg ikke har noen leieboer.

Skrevet

Eksen min er psykisk syk og snillere mann enn han skal du lete lenge etter.

Jeg har også en nabo som er psykisk syk, begge to er bipolar og sliter med angst, men de er også to vidt forskjellige personer.

Psykisk sykdom kan være så mangt, stort sett går det fint, men det er jo de få tilfellene med drap vi får høre om i media.

Skrevet

denne drapsmannen var jo også tilsynelatende en snill og hjelpsom mann, skal vi tro naboene. nei ikke ta noen sjanser. hadde som sagt sikret huset så det holder.

Skrevet

huff, sikkert ikke lett for venninnen din å være i en sånn situasjon.

Jeg syns du skal si til henne at hun skal ringe kommunen og få snakket med kontaktpersonen/leie ansvarlig. Hun har vel nok ikke rett til å bare si opp kontrakten på dagen, det er ikke skjellig grunn at det har skjedd en tragedie i Tromsø.

Men hun bør få en dialog med kommunen. Hvis hun ønsker å trekke seg som utleier til eks narkomane så burde hun jo kunne det, men hun har sikkert en kontrakt hun ikke kan bryte uten videre

Men det er jo litt dumt å generalisere alle mennesker med en historie som narkomane/psykiatriske pasienter da...... Synd hvis denne mannen skal bli skadelidende fordi en gærning har gjort noe galt i en annen by.

Skrevet

Be henne få et møte med kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...