9nah Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 hei jenta mi er syk igjen! har brukt 7 av 10 egenmeldinger alt, og lurer derfor på om det er mulig å få sykemelding når man har sykt barn, slik at man ikke bruker av egenmeldingene.... jeg trodde man kun hadde 10 dager hver (foreldrene) og at dersom barnet ble sykt utover det så måtte man ta ubetalt fri, eller i verste fall lyve og si man er syk selv. men dette virker jo absurd? har - etter at jeg fikk barn- skjønt at 20 sykedager i året ikke er så mye....hvis barna har et par lange 'sjauer' er det jo nesten gjort...
solstråle69 Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Du har tolket det riktig, og man kan IKKE bruke "sine" egenmeldingsdager når barnet er sykt. Du har fortsatt 3 dager igjen - har mannen din brukt noen av sine? Ser ikke rettferdigheten i at arbeidsgiver skal betale for sykt barn i det hele tatt, jeg....
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Det kommer vel helt an på legen det, men man kan jo evt bruke avspaseringer og evt feriedager om det skulle bli behov. For vår del har vi aldri, på 13 år, brukt opp kvoten vår med egenmeldinger på barna. 20 dager er i snitt nesten 2 dager i mnd, for vi har jo en mnd ferie da... Men kan hende vi har vært heldige og har barn som ikke er så lett mottakelige for sykdommer... *BANKIBORDET*
jordbærsjokolade Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Det er ikke"riktig" av legen å gi sykemelding når man har sykt barn, men noen gjør det likevel. Kommer an på legen din, mannen min fikk sykemelding da datteren vår var syk og jeg ikke kunne ta vare på henne alene pga dårlig rygg
9nah Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 jøss, så jeg har faktisk rett? håpet jeg hadde tatt feil og at venninnen min hadde rett... datteren vår på snart 2 var frisk hele første halvåret i barnehagen, men nå siden nyttår, har tydeligvis barna smittet hverandre om og om igjen. først var vi borte 4 dager en uke, så var hun tilbake i barnehagen frisk og rask, og så tok det to dager og hun var oppe i 40 i feber igjen og vi måtte ta 5 nye dager. mannen min har en jobb som gjør det vanskelig å være borte så jeg har måttet ta fleste dagene så langt, men ser jo at han bare må ta ut sine etterhvert. får bare håpe at tulla ikke får vannkopper eller noe annet som krever mange sykedager igjen, og at hun ellers holder seg frisk og rask ut året da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå