Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan ser egentlig en gyn at man har fått livmorfremfall?? Jeg har trodd jeg har fått det etter fødselen. Kjenner livmortappen mye bedre enn før graviditeten. Idag når jeg stod opp så var den bare noen cm innenfor åpningen følte jeg. Jeg gikk til legen for noen uker siden og sa jeg trodde jeg hadde livmorfremfall, men hun sa den lå høyt oppe og at den ikke rikket seg når jeg presset. Har også vært til en gyn som sjekket ved at han holdt i livmoren med noe tanggreier, også skulle jeg hoste... Han sa også jeg ikke hadde fremfall av livmor... Men jeg klarer ikke helt slå meg til ro med det... Føler jo som sagt livmortappen så langt nede noen ganger... Har også andre tegn på livmorfremfall..vondt i korsrygg, urinlekkasje, følelse av at noe "er der", nedpress.... Fornuften sier jo at jeg bør stole på lege/gyn, men det er noe som ikke stemmer nedentil , det er iallefall helt sikkert.....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det er nok sant det legen sier, at du ikke har fremfall av livmor! Jeg har akkurat de samme symptomene som deg, og har også vært hos lege som sa det ikke var fremfall, men slapp skjedeveggsmuskulatur. Og det du antageligvis kjenner i skjedeåpningen din da, er skjedeveggen. Sånn har jeg det også, og fikk bare beskjed om å knipe morgen og kveld, i 10 min. Ble det værre, eller ikke bedret seg i løpet av mnd skulle jeg kontakte han igjen. Hvor lenge siden fødsel?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Nei, det er definitivt livmortappen jeg kjenner litt oppi der. Stor klump med en grop i midten... Blir sprø av dette her... Har du mye nedpress også? 4 måneder siden fødsel. Hva med deg? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå