Gå til innhold

Dere som har født før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var samboer/mann med dere hele tiden på sykehuset eller dro han hjem/jobbet i perioder under barseloppholdet?

Jeg er førstegangs og lurer litt. Jeg skal føde på riksen og der kan man ligge i 4 dager som førstegangs, regner med at jeg vil benytte meg av all ammehjelp jeg kan få. Og så tenkte jeg at jeg trenger mannen min mest når vi drar fra sykehuset og at han da tar de to ukene omsorgsperm fra dagen lillemann og jeg skrives ut. Hvis han derimot vil være med på sykehuset hele tiden er jo det bare koselig. Flere som har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte ham ut for å spille fotballkamp dagen etter at barnet var født! Jeg så at han var i en 'sjokktilstand' og trengte å få tankene over på noe annet! ;) Han nølte, men jeg insisterte og i etterkant var han veldig glad for å ha fått muligheten til å dra bort og lufte seg selv og tankene litt.. Alle er forskjellige med forskjellige behov, så det gjelder vel bare å se an mannen og situasjonen. Han gjorde ikke så veldig mye 'nytte for seg' dagen etter fødselen der han svimet rundt..!

Min samboer er av den typen som overhodet ikke klarer å ta innover seg at det er en baby på gang i magen min og dermed var sjokket enormt for ham da førstemann entret verden -og jeg ser for meg at sjokket blir ikke mindre med nr 2 i juni! ;) Lykke til med både fødsel, barn og mann!

Skrevet

Min mann tok fri dagen etterpå, men gikk på jobb til den dagen vi kom hjem. Godt å spare på permisjonen til senere, og det er såpass mye. Det er mindretallet som får familierom der vi skal føde, og da er det begrenset hvor lang tid far får være der uansett.

Skrevet

Min mann jobbet under barseloppholdet, også tok han ut sine to uker fra vi kom hjem, fungerte veldig fint for oss :)

Skrevet

Samboer var kun med på fødselen, så reiste han hjem noen timer etter mini ble født. Kom tilbake på sykehuset dagen etter på morgenen og var noen timer frem til siestaen. Da reiste han hjem og slappet av litt. Hele familien kom på besøk på kvelden.

Han ordnet masse i huset og vasket til vi skulle komme hjem, handlet og alt var klappet og klart til han skulle hente oss på sykehuset.

jeg var veldig sliten etter fødsel, så det var "godt" å slappe av litt når besøkstiden var over. Savnet han veldig mye, men for oss var det helt ypperlig å gjøre det slik.

Skrevet

Jeg fødte også på Riksen. Mannen min reiste hjem om kvelden etter fødselen og kom tilbake i lunsjen dagen etter og så etter jobb. Jeg reiste hjem litt tidligere, så begynte han permisjonen da. Og det er jo da du trenger han!!!

Med nummer to ble det jo enda mindre besøk siden han måtte være hjemme med storebror. Men da reiste jeg også hjem fra sykehuset enda tidligere.

På sykehuset får du jo masse hjelp, og barselavdelingen på Riksen er helt fantastisk! Veldig snille og oppmerksomme og du blir oppfordret til å ringe på dem hver gang du skal amme så de kan se at ammestillingen er riktig etc.

Når du kommer hjem, har du jo "bare" mannen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...