Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Fikk positiv EL-test i dag på dag 15 i syklusen og da passer det jo perfekt at jeg har time til innvendig UL hos gyn i dag!!! Kanskje hvis jeg er riktig heldig at jeg kan få en sånn EL-sprøyte.... Men uansett vil jeg i alle fall få svar på om jeg faktisk HAR EL, eller om det er kroppen som bare prøver og prøver, men får det ikke til. Har ikke EL selv, så da har jeg fått dobbel pergo som hjelp foreløpig. Har nå gått på det i 8 mnd... Kryss fingrene for meg da jenter! Klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Oj - lykke til =) Nå har du vel vært der... Du må komme med en oppdatering da =) Jeg har også vært på gyn i dag, er på dag 17 i syklusen etter en MA (uke 12) og utskraping for nøyaktig 17 dager siden. Mente jeg hadde EL-smerter på fredag og sannsynlig El på lørdag. Skrev ett innlegg her inne om råd i forhold til EL og hvor lang tid etter MA/utskraping. Uansett så sier legen på gyn at han kan se en liten eggpose, at jeg nettopp har hatt/har EL og at alt ser helt normalt ut =) Så jeg er kjempeglad!!! Merkelig at kroppen rydder opp så fort, men jeg er bare veldig, veldig glad for det, slik at vi kan prøve så fort som mulig igjen =) Krysser fingrene for deg denne pp`n. Hvor lenge har dere prøvd? Vi har prøvd siden sommeren -08, ble gravid etter 6 mnd, men mistet tvillinger i MA i uke 12 - så nå prøver vi igjen og satser på at spiren sitter denne gangen... Klem fra
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2009 Takk! Så trist at du mistet..... Håper det går bra med dere og at dere fort får en spire i magen igjen:) Høres jo lovende ut utifra det gyn sa til deg i dag da. Med meg gikk det greit i dag. Han kunne egentlig ikke se modne nok egg, så hadde det ikke vært for at jeg fikk positiv EL-test i dag så hadde han sett mørkt på det denne pp. Han trodde kanskje at EL allerede hadde vært i g¨år siden han ikke fant modne nok egg. Men jeg har en historie med masse positive EL-tester, men ingen EL. Så på bakgrunn av dette så fikk jeg puregon som jeg skal ta i tillegg til pergo og så blir det nøye oppfølging så jeg ikke er overstimulert. Gyn er jo bare så suuuuper altså! Jeg spurte om det var en ide med lapraskopi siden jeg tydeligvis sliter med EL, og han sa at hvis jeg vil ha det, så får jeg det og jeg slipper å stå lenge i kø. Men han anbefalte meg å vente til aug, da har vi prøvd 1 år. Er enig i det da. Han berømte meg for all kunnskap jeg sitter på med tanke på min egen situasjon og lurte på hvilken utdannelse jeg har siden jeg var så flink:) Han syntes det var så enkelt å være legen min. he he, det er i alle fall ikke mye medisinsk utdannelse, men som jeg sa så setter man seg jo inn i sin egen situasjon. Vel, han mente det hørte til sjeldenhetene og at det var ofte velutdannende mennesker hos han som ikek hadde peiling på noe som har med kroppen å gjøre:) Vel, det var nå koselig i alle fall. Så fortalte han at jeg tar en pasuemnd i april og ny runde dobbel pergo i mai samt puregon. Men han er på reise en uke akkurat rundt EL i mai (hvis syklusen min er stabil) og siden han jobber bare mandager og MÅ se på meg med innvendig UL på dag 12-15 må jeg enten vente til juni med pergo og puregon, eller så kunne jeg få komme til han på kveldstid i privat praksis. Snakk om å være tilgjengelig for sine pasienter:) Enden på visa akkurat nå er at vi kan ha vært heldige og truffet EL i går, eller så kan den være litt forsinket eller så har jeg ikke EL i det hele tatt. Uansett, så er jeg veldig rolig på det hele når jeg har en så fantastisk lege som faktisk er der for meg og hjelper meg på best mulig og trygge måte:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Oj - det må jeg si virket som flott service - høres ut som om du blir fulgt godt opp og tatt godt vare på!! Det er ikke mange steder som er så "tilgjengelige" for sine pasienter. Jeg håper at det går bra med deg og at du får en spire om ikke så alt for lenge. Jeg krysser fingrene for at du nettopp har hatt EL og at dere traff i går - lykke, lykke til, tenker på deg =) Klem fra
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Ja han er strålende vil jeg si! En gammel mann på 60 år som bare er verdens hyggeligste:) Tusen tusen takk for lykkeønskninger og i like måte må jeg si! Vi får følge med på hverandre fremover! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå