Tante Bassa Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Er det noen som vet hva som evt skjer hvis man blir tatt i tollen med for mye sprit? Og ikke er gammel nok! Min datter på 19 er i Spania og ringte meg i går og fortalte at ho hadde tenkt å kjøpe med sprit (fordi det var såååå billig). Jeg fortalte selvfølgelig at det ikke er lov, men vet ingenting om konsekvensene. Hadde vert greit og vite hva som skjer hvis ho blir tatt, slik at jeg kan fotelle ho dette. Kanskje ho da revurderer tanken på å smugle...
NormaJean Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 hvis hun har med seg sprit og er mindreåring så vil hun få det konfiskert og hun risikerer et forenklet forelegg fra mellom 300kr til 2500kr Du kan evt lese på denne linken her: http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article637316.ece jeg vil nok tippe at tolleren tar spirten og gir henne en advarsel (hvis hun kun har med seg kvoten da, tipper de blir litt mindre greie hvis hun har med seg mange flasker)
Tante Bassa Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2009 Tusen takk for hjelpen :-) Har sendt mld til henne nå, og forklart konsekvensene. Nå håper jeg bare at ho bruker sin sunne fornuft...
NormaJean Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 vel, kjenner man 19 åringer rett så kommer hun nok hjem med en spirt flaske vil jeg tro;)
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Jupp, å smugle billig sprit = sunn fornuft for de fleste nittenåringer ... Men mulig du har en over gjennomsnittet moden 19-åring da HI ;-)
Tante Bassa Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2009 Ho er vel som 19 åringer flest, så det spørs vel om ikke den sunne fornuften må vike for "dritbillig" sprit.... ;-) Nå er ho ihvertfall advart!
Vinden blåser Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 men hvilken fornuft er det å prøve seg på å smugle sprit kun for å se sin mor ta det fra seg når hun kommer til Norge??
Tante Bassa Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2009 Ho bor ikke sammen med meg, så det har jeg ingen mulighet til å gjøre. Ho går på folkehøyskole langt hjemmefra. Vet forresten ikke om jeg hadde tatt spriten fra ho allikevell. Dette er hennes valg, og sprit får ho tak i uansett om ho kjøper det i spania eller ikke...
jordbærsjokolade Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 En mor kan jo ikke akkurat ta spriten i fra en myndig 19 åring da:) Hadde hun vært 17 så hadde det jo vært annerledes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå