Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jada, mange er uenige i akkurat dette, og noen blir trødd på tærne. Men da får de som mener dette er unødvendig bare se en annen vei, å for de av dere/oss som blir trødd på tærne " bære av med det". Hva ville du ALDRI kalt barnet ditt?... Og hvorfor? Min liste er som følger : Jessica -Veldig lite Norsk navn, dessuten ser for meg ei som er stokk dum... og veldig unge foreldre... Marcus - Av samme grunn som nevnt med Jessica Leah- Alle heter jo Leah i dag.. Gjett om det blir trasig i klassen om noen år : Leah B , Leah V, Leah R.. osv...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Liker ikke sånne tråder som dette her, jeg.
Tokatter_USA Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Jeg kan ikke tenke meg at det blir like mange Leah'er (eller noe annet navn for den saks skyld) som det var Anne'r for noen år siden. Nå er det jo så mange flere valgmuligheter. Jeg tok drama en gang, hvor det var ni elever. Syv hadde Anne som eneste fornavn eller som begynnelse på et dobbeltnavn, den åttende het Anette, og den niende var en gutt, og han het noe helt annet. Det var ikke så trasig, det var i grunnen gøy.
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Jeg gikk faktisk i klasse med 3 stk som het Ragnhild. Det skulle man kanskje ikke tro var så vanlig, så noen garanti har man tydeligvis ikke... Jeg kjente ei skikkelig hurpe som het Malin, så det navnet har dårlige assosiasjoner for meg.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Malin syntes jeg egentlig er et veldig pent navn, men jeg har kun møtt to Maliner i mitt liv og ingen av de to var særlig snille mot meg. (Og det er ganske sjelden jeg sier det.) Mvh Wannebee Malin fan!
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes navn må klinge pent, gjerne ha en fin betydning og navnet skal helst også minne om noen vi liker eller i det minste ikke om noen vi ikke liker. Derfor er en hel drøss navn uaktuelle helt uten at mer detaljert grunn er spesielt interessant for omverdenen :-)
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Det finnes navn jeg ikke liker, navnet i seg selv kan nok være pent, men jeg forbinder det med mennesker som ikke er fult så hyggelige og da blir det for meg et ikke så bra navnalternativ.
LilleBebinMammanSin Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Navn er som med så mye annet.. alle har forskjellige meninger... og tenker kanskje på en spesiell person når de hører navnet... som kanskje ikke har vært din favoritt person gjennom tidene? for min del.. uten tilknyttning til noe.. syns jeg Saga er et forferdelig navn å kalle en liten jente.. hvorfor? nei.. fordi.. jeg bare syns det.. og Leif syns jeg ikke er noe lekkert guttenavn.. og lo godt da min bestefar fåreslo at gutten min kunne hete Torleif.. hehehe:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 jørgen..off grøsser bare jeg skriver navnet.. har aldri likt det.
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Liker ikke Solvei, Ingeborg, Olga og slike navn. Jeg er forresten ikke stokk dum selv om jeg heter Jessica.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Amanda - det navnet er rett og slette grufullt, og jeg tenker kun på dynastiet o.l serier fra 80-tallet. Oddvar, Ragnar, Gunnar osv - fullstendig utdaterte navn og tilhører min fars generasjon.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg liker ikke navn som Michelle, Vanessa, Nathalie, Savannah, Jessica, Leanna og de i den kategorien. Litt for glorete etter min smak. Av guttenavn så er det få jeg ikke liker.
Lillemus&mamma'n Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Liker ikke Jessica, Michelle, Natalie, Madelen, Celine, Lea o.l., synes de er litt "dramatiske", eller litt sånn "jeg er 15 år og alenemor"... Av guttenavn liker jeg ikke Sander, Robin, Michael, Krisander o.a. i den kategorien. Av samme grunn som med jentenavnene. Ville nok ikke valgt navn som Toralf, Ragnhild, Harald eller Ruth selv fordi jeg synes de er veldig gammeldagse og forbinder dem med eldre mennesker, men har ingen problemer med at andre velger slike navn.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Solide navn som Toralf, Ragnhild, Harald og Ruth vil jeg tippe er navn som kommer tilbake ganske snart. Jeg kunne godt brukt dem selv. Jeg er ikke så glad i amerikanske navn og navn som skrives helt annerledes enn det er naturlig å uttale på norsk. Rosa jentenavn blir klissete for meg. Og ingen guttenavn som slutter på -ander har jeg sans for.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Jeg vokste opp med TV serien "Vi på Saltkråkan". Og jeg tenkte alltid at får jeg ei jente, da skal hun hete Malin!!For en søtere dame enn Malin i den serien, det skal man lete lenge etter. Men når jeg ble mor, og fikk en datter, ble det et helt annet navn. Selv om jeg fremdeles synes Malin er et fint navn.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Herregud, hva er det med folk som starter sånne tråder? Det er jo mobbing og helt meningsløst! Hva man synes om navn er jo helt subjektivt og kommer bare an på hvilke assosiasjoner man selv har. Hvis jeg hadde sett mitt navn, eller et navn jeg hadde valgt til barnet mitt i et sånt innlegg, hadde jeg nok blitt ganske såret.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har sett navnet til sønnen min her, men jeg blir ikke skuffet. For ingenting av det som blir sagt om navnet stemmer med hvorfor vi valgte det. Ikke er det mange som heter det, å ikke er jeg en ung alenemor på 15 år heller. Smaken er som baken, den er delt! Tenk om alle skulle likt de samme navnene? Det er godt man har forskjellig smak sier nå jeg bare. Men å kringkaste det på denne måten blir for dumt uansett. For noen vil faktisk ta seg nær av det!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 Det er mange navn jeg ikke kunne forestille meg å komme i nærheten av engang, men sånt jeg kommer på med en gang er: Odd, Bjarte, Hans, Harry Anne, Katrine, Sandra, Inga
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #19 Skrevet 23. mars 2009 Glenn... ...kan hverken forklares eller forsvares...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #20 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har sett mange innlegg som dette her inne, og har aldri sett navnet til datteren min på noen av innleggene, og det forundrer meg ikke for det er et nydelig navn Og det mener alle andre om navnene på sine barn såklart, uansett om andre syns det er fæle navn. Ser ingen grunn til å nevne de navnene jeg ikke liker, men ser heller ingen grunn til å bli fornærmet hvis navnet på deg eller ditt barn dukker opp, vi har alle forskjellig smak, og godt er det, alle kan ikke hete det samme uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå