Gå til innhold

Hjelp! Gutten min slår seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han blir sinna eller får nei til noe kan han begynne å slå seg selv i ansiktet, hodet eller dunke hodet sitt i gulvet.. holder noen ganger på til han får så vondt at han skriker skikkelig... :( Jeg bruker å klare å stoppe ham med å si at han ikke må gjøre slik, for da får Bassen vondt, men da blir han bare lei seg...

Utenom dette er han en utrolig blid og oppegående gutt, ligger faktisk foran sine jevnaldrede på mange områder.. han er 2 år..

Er dette noe andre har opplevd? Hvordan burde jeg ta tak i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi gjør sånn også, hun deiser håndflaten i bordet eller gulvet, ligger å dunker seg i gulvet med bakhodet o.l. når hun blir sint eller ikke får viljen sin. Rådet er vel å late som en overser, heller stoppe om det blir altfor galt. Er ikke noe koselig, men det beste er å gjøre det slik. Får de oppmerksomhet ser de jo at det fungerer å lage drama.

Skrevet

Jeg er enig i det når det gjelder det å dunke hodet i gulvet eller det å slå i bordet osv.. men når han sitter å slår seg selv i fjeset med knyttet neve til han blir rød føler jeg at noe er galt.. det er forferdelig å se på.. og alle vennene mine som har barn har gjort stor stor greie utav dette...

er superstressa!

Skrevet

Ja, jeg opplever det samme med min gutt som er 1 1/2år. Jeg bruker også og stoppe ham. Og lurer som deg på hvordan dette bør takles.

Men du er ikke alene...

ღ Bellღ-& gulletღ

Hadde visst lagt ut innlegget to ganger.. her er et svar jeg fikk på det andre.. paster det inn siden hun også lurte på dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...