Gå til innhold

Merkelig blødning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en jente på 19 år som omtrent netopp starta på p-pillen. jeg er på mitt andre brett nå. Tingen er nå at, det var to dager jeg glemte å ta pilla, men kastet de to jeg egentlig skulle tatt og fortsatte på brettet. Men i dag tidlig fikk jeg plutselig blødning! Det så ikke ut som mensen, og jeg skulle ikke ha mensen heller på hvertfall 2 uker. Jeg hadde vært litt kvalm og hatt litt vondt i magen dagen før men vet ikke om det har noe å si.

Blodet så mye tynnere ut enn mensen, men helt på starten kom det også ut ganske store "slimbiter" (unnskyld for detaljene). Jeg har vært slapp i hele dag, og har vært litt uggen ved livmorsområdet. Jeg har også hatt økt bryststørrelse den siste måneden og de har vært litt ømme.

Det jeg lurer på nå, er om hva som kan ha gjort dette? Er det mulig det har vært en spontanabort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta en graviditetstest i morgen. Hvis den er positiv kan det hende det var en abort. Testen vil være positiv en stund etter at du har abortert.

Men hvor lenge er det siden du glemte pillene da?

Skrevet

Oki. Det var på torsdag og fredag jeg glemte de. Så natt til i dag tok jeg den første etter glemmelsen. Men jeg blir bare så usikker, for jeg hadde mensen forrige måned, og har ikke hatt sex før denne helgen.

Skrevet

Mest sannsynlig er det hormonene i pillene som gjør at kroppen din oppfører seg annerledes enn før.

Skrevet

Da er det nok "mensen" du har fått. Om man glemmer piller så kan kroppen tro at du er i den pillefrie perioden. Det er jo da du egentlig skal ha mensen. Glemmer du mer enn én pille så synker hormonnivået så mye at du kan få mens. Du er forresten heller ikke godt nok beskyttet mot graviditet og bør bruke annen prevensjon i en uke:)

Skrevet

Oki=) Tusen takk for svar! :D Jeg tror jeg tar en telefon til legen i morgen for sikkerhets skyld, men regner med det bare er pillene som har spillt en spøk på kroppen min.

Skrevet

I dag etter jeg rei (hest), ble jeg kjempesvimmel! Jeg hadde en ganske hard rideøkt, og ble god og svett. Men da jeg kom av, føltes det bare ut som jeg skulle falle om. Jeg har også blødd veldig mye. mer enn jeg pleier under menstruasjon... Er svimmelhet og ekstra blødning en normal ting ved p-pille surr?

Skrevet

nei, kom deg til legen...

svimmelheten tyder på for lav blodprosent siden du blør så mye..

Skrevet

Det var det jeg var redd for:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...