Soloho Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Legen min sa det var kjempenøye at jeg ikke fikk i meg noe som helst av disse matvarene mens jeg ammet. Ingen mat med melkepulver, godteri med vegetabilsk fett etc. Helsesøstra sa det ikke var så farlig så lenge jeg ikke spiste kokte egg til frokost og drakk ren melk. Hun sa legene hadde gått bort fra at mor skulle holde seg helt unna disse matvarene fordi det var så krevende for mor. Hva har dere fått beskjed om??!! Er jo akkurat like vanskelig for meg å holde seg unna disse matvarene som det blir for meg å holde ham unna det når han begynner å spise. Teite helsesøster...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 prøvde å ligge unna..men var jo i all mat....kun rent kjøtt og slikt jeg kunne spise...ga opp etterhvert han er snart 5mnd nå så gleder emg til han skal spise egen mat
Soloho Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Så da er det ikke så farlig som legen min sier da!? Han sa jeg ikke måtte spise noe, og hvis det ble for krevende så måtte jeg slutte å amme og gi MME slik at han ikke ble utsatt for det han er sllergisk mot. Er det legen min som er hypokonder da? Kan nevne at det slo ut ganske kraftig på prikketest til ham...
erteposen + 4 Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Hør på legen din, og ta videre kontakt med en barnelge om du blir usikker. Min har melkeallergi, og det er det mange som har og de kan vokse det av seg. Han ble krakilsk og fikk vondt om jeg fikk i meg melk, men med jevne mellomrom prøvde jeg litt for å finne ut om gutten kanskje voks det av seg.
<3 + <3 + ? Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ble heller ikke klok på legene og allergisykepleierne på sykehuset. En sier at jeg må ikke spise noe, en annen sier at jeg kan prøve å spise litt for å se og en tredje sier jeg kan spise ting med melk i men ikke ren melk. Jenta mi hadde utslag på egg på prikktesten og litt på melk. Jeg velger å tenke selv, er veldig forsiktig med egg som det var størst utslag på, men spiser litt melk her og der så lenge det går bra. Nå blir ikke jenta mi dårlig om hun får i seg noe av dette da, men eksemen hennes kan bli verre (og den er ganske ille fra før av). Nå skal det sies at hun får litt morsmelkerstatning (profylac) fordi hun er så bitteliten (5mnd og 5kg) og litt grøt, så hun spiser ikke bare morsmelk da. Fryktelig kjedelig å ikke kunne spise noe da :-(
snuppedupp Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Tror nok du skal høre på legen din. Jeg har en jente som ikke tåler melk, egg, og andre matvarer og jeg fikk streng beskjed om at når jeg ammet henne (fullammet til hun var 6 mnd) så skulle jeg holde meg borte fra disse matvarene. Jenta mi ble mye bedre og det viste seg fort hvis jeg hadde spist noe som hun ikke tålte.
jordbærsjokolade Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Jeg fikk beskjed om å holde meg helt unna, både av helsesøster og av lege og spesialist. Jeg merket fort stor forskjell på eksemen til datteren min. Fra å være skikkelig gråtebaby med masse eksem ble hun nesten kvitt all eksemen og sov plutselig godt hele natten gjennom:) Er verdt ett forsøk altså, det var ikke spesiellt vanskelig syntes jeg. Egg finner man jo for det meste i kaker og slikt, melkepulver finnes det i mye men man klarer seg fint uten de produktene. Dessuten går det kjempefint å bake med feks havremelk og man finner mye helt ok oppskrifter uten egg:)!
jordbærsjokolade Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Vanlig Mme innholder melkepulver, så det kan ikke barnet ditt få. men det er noe som heter nutri -ett eller annet- som ikke smaker særlig godt som man får på resept. Er uten soya og melk, men det er best å introdusere barnet for det tidlig slik at det venner seg til smaken har jeg hørt. Jeg valgte å amme til hun varstor nok til å klare seg uten mme og mm (16 mnd)nå drikker hun rismelk og havremelk som er beriket med kalcium.
Soloho Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2009 Tusen takk for så mange svar:) Vi går til barnelege med ham. Får vel bare fortsett den strenge dietten da siden han har eksem. Er egentlig ikke så vanskelig bare man planlegger litt. I går var vi ute på besøk hele dagen og da holdt jeg på å sulte ihjel. Var ikke hjemme før åtte på kvelden og jeg hadde ikke tatt med meg middag. Kunne ikke spise sodd som de andre spiste. Men nå har jeg lært. hehe. Laga ei kjempestor gryte med kyllingsuppe i går kveld og har fryst ned masse. Har en misstanke om at han reagerer på hvete også, men vi skal tilbake over påske og teste for flere ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå