Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Eller vil dere se ungen først? Jeg synes det er kjempevanskelig å finne navn,ikke er vi enige om noen heller.Irriterer meg grønn at han skal henge seg så opp i navnevalget...hadde vært mye greiere om han bare var enig med meg....hehe Neida,er selfølgelig greit han engasjerer seg!! Vi får gutt...hadde egentlig jentenavnet klart og det var mange alternativer i tillegg...men guttenavn sliter jeg med... Mange som allerede har bestemt?
Mammsenvokser Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Ikke lett det med navn!! Jeg har hatt jentenavnet klart i mange år, og samboern min har i grunn vært enig. Men når vi fikk bekrefta at det var jente på ultralyden, begynte tvilen å komme... Nå har vi to navn vi veksler mellom, det som jeg opprinnelig hadde tenkt + et som bare kom dalende ned. Spørs om vi venter til jenta kommer før vi tar det endelige valget, samboern min har i alle fall lyst til det, mens jeg har mest lyst til å få tatt en avgjørelse
Snikskytteren er storebror! Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 jepp.. i magen min ligger Julian:) Bestemte navn på forigemann før han kom ut også, og det klaffet fint
Gjest 5 andre Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Har bestemt oss. Navnet var klart lenge før de to andre ble født oxo Hadde et alternativ klart i tilfelle kjønnet ikke ble som antatt, og det kom godt med første gangen. :0) Venter nå en jente, men guttenavnet er oxo klart...
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Vi har hvertfall et sterkt alternativ... Men man vet jo aldri før man ser barnet:)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Vi har navnet klart. Jenta mi skal hete Sofie:-D Hvis det ikke viser seg å bi en gutt da:P Men regner med at hun på ultralyden tar rett...
Solstråle77 Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Vi hadde navnet sprikret med den første, og det har vi denne gangen også.. I min mage ligger lille Hermine dersom det virkelig stemmer at vi skal ha en jente til.. Har fått beskjed om det, men tør ikke ta noe for gitt før etter andre ultralyd i april.. Dersom det er en gutt, tror jeg det er en William..
Letina Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Vi fikk beskjed at vi venter en lita jente. Lurte fælt en stund hva navnet skulle bli men etter en samtale med mormor så var det banket fast! Smådamen skal hete Louise etter min egen mormor
venter nr 3 i august :) Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Hei hei..vi har vel termin omtrent på likt (i beg av august) jeg har hatt litt mistanke om at det var en gutt jeg ventet da det minner litt mer om 1 (=gutt) graviditet enn 2 (=jente - da var jeg såååååå dårlig) Men likevel fikk jeg en liten periode før UL for meg at det likevel var en jente - men ultralyd sa gutt Da kjente jeg jo med det samme at ohh..alle de fine jentenavnene jeg hadde hatt klart - og hva gjør vi nå - iogmed vi hadde ikke funnet noen guttenavn og det har vi ennå ikke tross navnebøker osv..jeg ville også hatt det klart allerede nå helst Jeg skal på 3D UL neste uke - vil ha den lille på "film" da jeg har valgt det med de 2 andre - så da vil jeg forsikre meg om at det er en gutt så jeg iallefall kan begynne å hamstre inn gutte utstyr - så får vi jo se når vi blir enige - noen som har forslag
♥tosmåtroll♥ Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde også masse jentenavn klart...men så viste det seg at det var en liten pjokk i magen :-) Har bestemt alt det blir lille Aslak...sååå fornøyd når jeg endelig klarte å bestemme meg/oss! Lykke til!!
Bettamor - venter nr 2 - ♂ Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Jepp, vi har navnet klart. Venter en gutt som skal hete Adrian. Hvis vi hadde fått ei jente skulle hun hete Isabella. Men kanskje vi kan bruke det neste gang :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Vi venter en liten tulle som skal hete Isabella:-) Hadde det blitt gutt hadde det blitt en Lucas
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Nei, vi har ikke engang snakket skikkelig om det enda :-) Vi slet med guttene, spesielt siste, han hadde vi ingen alternativer på når han ble født, men så bare dukket det opp ett etter fødselen. De to andre hadde vi alternativer på, men ikke bestemt noe. Ville se dem først. Regner med vi låner oss en navnebok snart og prøver å finne noen alternativer i hvertfall, så får vi se hva vi bestemmer oss for etterhvert, det haster jo ikke :-) Blir gøy å skulle se etter jentenavn da, er ny mark for oss.
mimmi9 Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Vi får jente denne gangen. Har ett navn klart, men skal alikevel skrive en liste med flere jentenavn. Blir ikke å bestemme oss før etter at babyen er født. Må se om babyen "passer" navnet:)
Mamma-til-3-jenter Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Vi vet ikke hva vi får enda, men har en liiiten følelse at det kanskje er en gutt. Og da er navnet neeesten bestemt, det blir Jørgen! Jentenavn blir verre..... Der har vi flere alternativer, bl.a. Guro og Leah.
*lilleprins <3* Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Nå har vi også bestemt oss etter mange alternativer Vi venter en liten gutt i begynnelsen av august som skal hete Lucas ;D
1gang09 Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Er usikker på jente navn, men gutte navn har vi bestemt, jakob:) står mellom jente: Liv Emilie & Emma Emilie Liv Ragnhild Liv er etter mormora mi, synes det er litt stas da:)
Gjest Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 Mange fine navn her da... Jeg er også veldig svak for Lukas men mannen er ikke så hypp på det så må jobbe videre med saken klarer nok ikke bestemme meg helt før jeg ser han uansett men er jo greit å ha diskutert litt..
Staark Skrevet 23. mars 2009 #20 Skrevet 23. mars 2009 Vi trenger ikke se babyen før vi bestemmer navn, da vi går utifra barnet vil ligne oss (i farger) Bestemte navn på nr 1 lenge før fødsel, men det tok likevel 2-3 måneder før jeg kunne se på babyen og tenke på navnet. (Og da var ingen av oss i tvil vedrørende navnevalget,..det var bare uvant med en fersk baby i hus, som vi skulle bestemme over) Jeg og mannen har heldigvis samme smak i navn. Foreløpig liker han mitt forslag best, og jeg hans (-har foreslått to like, men ulike navn. Ene er litt hardt, mens andre er mykere..) Vet ikke hva det blir enda, men satser på vi har navnet klart til babyen er her. Har noen måneder på oss. (Har mer navnero nå, enn da vi ventet nr 1)
GuttNr.2 Skrevet 24. mars 2009 #22 Skrevet 24. mars 2009 Jeg kjemper for Alexander men samboeren min vil at sønnen hans skal hete det samme som han!!!!!! ...og det samme som hans far OG bestefar!!!! Ganske håpløst iom at jeg er i mot både navnet i seg selv og det å gi det samme navnet som faren, synes dette er ganske egoistisk! Eller er det jeg som er egoistisk!?? Jeg har kommet med 15 forskjellige navn, mens han holder på dette ene... Hva mener dere??
Tuddeli Skrevet 24. mars 2009 #23 Skrevet 24. mars 2009 Du som er egoistisk?? Nei, definitivt ikke, hvis noen er ego her så må det jo være han... Jeg hadde ikke gått med på å ha hans navn som første fornavn, i beste fall som mellomnavn hvis det passer. Ærlig talt. Navnevalg er noe man må være enige om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå