Bimme Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Har kjempevondt i det ene brystet, er øm og rosa, og det er vondt bare jeg er litt borti... Noen som vet om dette er brystbetennelse? Og er det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal bli verre? Sitter her med varmeflaske og synes synd på meg selv... Håper på svar!
ApriIbaby Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Foreløpig høre det utesom en tett melkegang - som kan bli til brystbetennelse om du ikke får løst den opp, Ta deg en varm dusj og masser detvonde området forsiktig med babyolje under det vrame vannet, La babyen amme med haka mot det røde vodte området - bruk kretiviteten. Babyen sugre kraftigst med hakedele og det kan løse problemet ditt, Være nøye med å aamme der vonde området skikkelig tomt. Om det blir bryst betnnelse av det får su feber og frostanfall og blir sikkelig dårlig,Da bør du oppsøke lege
mamman til to gutter Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg var øm og rosa på puppene flere ganger når jeg ammet uten at det ble betennelse, kun tette melkeganger. Hvis du får feber i tillegg, så bør du få sjekket det hos legevakt, men nå er det beste du kan gjøre å amme mest mulig i tillegg til pumping utenom. Klarer du det, så er det beste å amme med haka til babyen der det er mest ømt evt en klump. Pump med pumpe evt ta en varm dusj og håndpump og maser klumpen forsiktig. Sånn forsvant det hvertfall på meg. Klumpen fikk jeg løs stort sett i løpet av dagen de gangene det kom, men ømheten var der et par dager etter noen av gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå