Gå til innhold

hva er grunnen til positiv test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter de minuttene man kan stole på testen?

altså, eg fikk negativ test med en gang. men ca 1 time etterpå sjekket eg på den bare på gøy. da var det en tydelig rosa strek der!

hva er grunnen til at de kommer frem om man ikke har hcg i blodet? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke sikker, men kan tenke meg at det er fordi testen blir "gammel" og urinen ligger så lenge i at det tørker inni tesen slik at alt kommer frem.

Skrevet

Når disse testene produsere legges det inn et felt med et stoff som binder seg til Hcg. Dette stoffet er "usynlig" når det ikke er bundet til noe annet molekyl. Når det er Hcg i urinen dannes det en ny forbindelse som gir farge. Husker du lakmuspapir fra skolen? På lakmuspapiret er det lagt inn et stoff som gir forskjellig farge etter om hvor mange H+ eller OH- - ioner det er i det stoffet du tester. Samme prinsipp på gravitestene, bare at her er det ingen reaksjon uten Hcg.

Det som kan skje når testen blir liggende er at andre molekyler i urinen binder seg til stoffet i teststreken og gir dermed fargeforandring uten at det er Hcg tilstede.

På de digitale testene er systemet annerledes. Her blir det to streker uansett. Inne i testen sitter det en optisk leser som regitrerer hvor mye lys av en bestemt bølgelengde som slipper gjennom teststreken. Er det nok Hcg tilstede vil den registrere at mindre lys slipper gjennom og gir dermed positiv tilbakemelding... Du kan derfor ikke lese av testen bare ved å se på teststreken selv.

En annen muighet er at konsentrasjonen av Hcg i urinen din var så lav at det bare tok litt lenger tid før teststreken skiftet farge... :-)))

Jeg hadde testet om igjen dagen etter for å se om det var noen endring!!!

Lykke til!!! :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...