Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 mulig dette skaper reaksjoner.. ..nå tenker jeg hovedsaklig på for å gå ut på byen, jeg har vært ute en gang og jr er 12 mnd.. Jeg føler jeg må ha en litt bedre grunn for å ha pass til ham,gidder ikke sette ham bort bare for å gå ut å drikke meg snydens liksom!! Dette er overraskende vanlig her jeg bor,spesiellt blandt de yngre mødrene..et par jeg kjenner er ute HVER helg,bytter på å ha ungen hos mormor/farmor..(dro på byen første gang da ungen var 3! uker) synes dere dette er greit? Vi vil heller "spare" pass til vi vil finne på noe sammen som et par,ordentlig kvalitetstid! føler da at vi ikke "setter ungen bort forgjeves" .
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Vi har hatt barnepass til overnatting èn eneste gang på snart 3 år. Vi var i bryllup og ønsket å drikke mye og komme hjem og ha litt hanky-panky etterpå.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 På 14 måneder har jeg drukket øl 2 ganger, men vi vil gjerne ha barnevakt ofte, bare for å få litt fri, går ut og er sosial selv uten alkohol, eller bare er hjemme og nyter alenetiden med sambo. Vi har ca hatt fri ei natt i måneden siden han var 3-4 måneder, da sover han med mamma, som han er likeglad i som meg. Så har ikke dårlig samvittighet, så bruker søstra mi passe han av og til også, barnevakt o.l. Men det er ca en gang i måneden. Som regel er det enten jeg som er ute eller sambo, og da slipper vi barnevakt. Men det er ikke for å drikke, noe sånn å drikke annenhver helg syns jeg er uhørt når man har små barn. Men det sosiale livet trenger ikke stoppe opp:) EN kan ha det gøy uten alkohol, viss ikke har man et problem. Må også føye til at jeg kunne GJERNE tenke meg å ha flere netter fri i måneden, men det er nok fordi jeg har en pjokk som ikke sover hele natten gjennom enda...
Mone snart3barnsmor Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 vi har aldri bruk for barnpass, orker ikke de fyllegreiene mer nå... ferdi med den tiden, men for all del hadde jeg skulle i bryllup eller et kalas av noen slag så hadde jeg da sikkert hørt med ho mor om hun kunne passe de små.... for all del jeg har barnepass, men det er fordi min mamma er helt vil etter å passe lillesnuppa mi, å kan jo ikke si hun ikke får lov, så hun er hos mormor noen helger sånn innimellom, å da benytter jo vi annledningen til å kose oss å være kjærester.....
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Eg har jo barnepass annakvar helg iom at ho er hos faren sin, men av og til må eg ha barnevakt om det er noko spesielt. Sånn som no på fredag då det var BigBangkonsert. Då spør eg enten om faren kan ha ho eller så lar eg mamma ha babycallen i si leilighet.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Har støtt og stadig barnevakt. Ikke så ofte på overnatting, men besteforeldrene kommer stadig å henter han, å tar han med på turer, eller på besøk. Jeg "setter han ikke bort", han stor koser seg hos besteforeldrene sine, å når vi sier at nå kommer snart mormor å henter deg, så blir han helt i 100 å henter jakken sin, for da er han klar til å dra alt. Han er nå snart 2. Jeg vet han storkoser seg med besteforeldrene sine, å jeg savner nok han, mye mer enn han savner meg. Når han kommer hjem er han kjempestolt, å forteller så godt kan han. Å så sitter han lenge på fanget mitt/vårt å bare koser. Vi har godt av å savnere hverandre litt. Hva andre gjør, legger jeg meg ikke bortig, folk må gjøre det som passer dems familie best. Om det er å ha barnet borte nesten hver helg, eller aldri. Men må si, jeg tror det er noe alvorlig galt med besteforeldrene om ikke barnet storkoser seg når det er på besøk hos dem. Nå går han ikke i bhg og mannen jobber skift, så vi får begge veldig mye tid med han, selvom han ofte er 1 time eller 4 hos besteforeldrene sine. Hadde jeg vært i fulljobb, hadde jeg nok ikke latt han dratt så mye på besøk. Da ville jeg nok følt at jeg fikk forliten tid med vesle gutt. Men hadde ikke følt at det hadde vært å "sette han bort", for han elsker jo å være med besteforeldrene sine. Syns du har et særtsyn på barnepass. Det er da ikke straff for ungen å kose seg med besteforeldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 På 2år har vi hatt en overnatting hos besteforeldre. Ellers så har jeg vært ute to ganger utenom mens pappa har vært hjemme. Vi har barnevakt på dagtid hos besteforeldre ca 1gang hver 14.dag, noen uker kan det jo være to dager og andre ingen. Jeg jobber ikke fullt og har derfor tid til å ta med meg barnet på besøk, og så reiser jeg og mannen min til venninner eller kamerater på kveldstid mens den andre er hjemme. Vi føler ikke at vi har hatt behov for så mye barnevakt enda, men de gangene vi har hatt det har det vært deilig å bare være meg og mannen min i noen timer
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hi her,ja mulig jeg er litt sær på akkuratt dette.. Har heller ikke ungen i bhg,men jobber skift. Vi er masse på besøk hos besteforeldrene,og han storkoser seg jo hos dem..så ikke at jeg ikke stoler på at han har det bra der.. Var heller ikke dagpass/pass noen timer jeg tenkte på, tenkte på helge-pass/overnatting. Synes det blir litt feil når ungen er 12 mnd eller mindre,skjønner jo ikke helt hva som skjer da kan jeg tenke meg..(?) er vel litt greiere når ungen er så stor at han skjønner at "nå skal du være her til i morgen,så kommer mamma og henter deg".
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Men det skjønner de da bare de har overnattet borte et par ganger når de er 12 mnd. De lærer at når de overnatter et annet sted, så kommer foreldrene å henter seinere, de blir ikke borte for alltid. Akurat som de skjønner at "nå reiser mamma på jobb/kino, å så henter jeg deg etterpå". De lærer fort at selvom foreldrene drar et sted, så kommer de tilbake. Mener ikke at man MÅ la barna sove borte når de er 12 mnd. (eller 3 år for densakens skyld) Men skjønner ikke helt at man skal synes at det er feil at andre lar barna sine sove bort heller. Så lenge barnet koser seg og blir godt tattvare på. Hver familie, må da gjøre det som passer dem best, så lenge barnet/barna har det bra og blir godt tattvare på.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Akkurat det samme som NupiSnowJog, bare jeg spør ikke faren deres, men moren min hvis jeg skal i bursdag ei helg jeg har barna. Grunnen til det er at da kan jeg våkne dagen etterpå med barna mine og far føler ikke behov for mer samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå