Gå til innhold

astma, hver så snill noen svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten tulle på 15 mnd. begynte i barnehagen for 3 mnd siden, og har hvert syk siden. det ender aldri. jeg har hun der kun 50%, men hun har hvert der kun, toppen, 1 dag i uken siden hun begynte, fordi visse foreldre klarer ikke holde barna sine hjemme når de er syke. jeg er ikke en av de foreldrene, og har holdt henne hjemme til hun er frisk hver gang. nå har det pågått alt for lenge syns jeg. uansett hva noen sier, så er det ikke normalt/bra for barnet å være så syk hele tiden. jeg får helt vondt!!

nå har hun hatt hoste i over 2 uker, og jeg begynner å bli smånervøs for at hun kansej hun har astma. har en ræva lege, så vet nesten ikke hva jeg skal gjøre for å få noen til å skjekke henne.

hvem kontakter jeg, hvem kan finne ut hva som er galt mede henne??

om det er noen her som har barn med astma, kan dere forklare meg hvordan og når dere fant ut at barnet deres hadde astma? symptomer, hvor gikk dere, alder.

jeg begynner å bli smådesperat. og barnet mitt er offisielt ute av barnehagen fom i morgen. det kan umulig være bra for de små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dra til fastlegen. Mulig du får ventoline til henne da. Virker det som om hun har tungt for å puste?

Det er veldig mange barn som har litt astma, men mange vokser det av seg.

Ungene mine har ikke astma, men jeg har selv.

Har fått ventoline til 4-åringen da han hadde halsbetennelse.

Skrevet

Første året er veldig ofte en eneste lang sykdomsperiode, det er hvertfall min erfaring med begge mine!

Minsten får ventoline astmainhalasjon i perioder når hun er veldig tungpustet. Det rasper liksom i brystet hennes, og hoster en del. Hun har vel ikke fått en endelig diagnose, men inhalasjonen letter pusten hennes veldig.

Skrevet

min sønn tror vi har astma.. han har brukt medisiner siden januar i fjor og er mye mindre syk med dem..

for å utrede for astma må du ha henvisning fra fastlegen til barnelege..

og da blir dere sendt på røntgen, tar allergitest, div blodprøver og de lytter på lungene/pusten.

om barnelegen mener det kan være astma er det testing av medisiner.. det er (i hvertfall det vi fikk beskjed om) ofte eneste muligheten til å finne ut om det er astma. barnelegen vår sa at de blir ikke bedre av medisinene om det ikke er astma..

Gutten vår var mye syk.. fikk lungebetennelse hver gang han ble forkjøla... sov veldig urolig og hostet mye i søvne.. hosting er ofte et tegn på at han er tett i pusten..

vet det også finnes noe som heter infeksjonsastma.. som man også får forebyggende medisiner for.. men vet ikke helt hvordan dette arter seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...