Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hvor lenge varer en rie i min? Når skal man ringe føden? Og til slutt til dere som har født før: hvor hadde dere vondt når dere hadde rier?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Mener att rien varer i ca 1 min. På meg satt riene i lårene. Om du er usikker på om du har rier kan bør du ringe føden og snakke med de.. I beg er ikke riene så ille, men etterhvert så er du virkelig ikke i tvil,, det er vondt! Men uansett ring føden om du er i tvil og lykke til!!
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Hvor lenge varer en rie i min? Når skal man ringe føden? Og til slutt til dere som har født før: hvor hadde dere vondt når dere hadde rier? 1. En rie kan vare alt fra 30-90 sek, men en "effektiv" rie er fra ca 50 sek og oppover tror jeg....Med "effektiv" mener jeg sånne rier som føden er intr i... 2. Når du har tre rier på 60 sek innenfor 10 minutter ca... Om du fatta den! Altså; på 10 minutter så bør du ha hatt tre rier som hver varer i ca 60 sek... Litt lettere å forstå! 3. Mine rier satt vel litt i ryggen og magen, men det var ikke det jeg opplevde som vondest. Det var sprengen i underlivet idet babyen jobbet seg ned i bekkenet som jeg husker som VONDT! Men bevares, var ikke godt det som var i rygg/mage heller! Tilføyer det at jeg hadde en nydelig fødsel med mini, håper jeg får den samme en gang til!
to_tette? Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 da jeg skjønnte at jeg var i gang hadde jeg rier med et minutts mellomrom omtrent, men de varte veldig kort. (kanksje et halvt minutt?) jeg ringte føden, og de ville nesten ikke ha meg dit fordi riene varte så kort, men jeg fikk komme dit likevel. (siden det var så kort imellom tror jeg) jeg skjønnte ingenting, -skulle det ikke liksom være PAUSE mellom riene??? dessuten hadde jeg hørt at man skal ringe føden når det er 10 min mellom riene... og her har jeg plutselig rier med et minutts mellomrom da vi kom på føden fikk jeg høre at jeg var halvferdig allerede, hadde gjort en kjempejobb hjemme sa de.. var vel 7 cm åpning. SÅ KOMMER POENGET: det går ikke alltid etter oppskrift... Jeg kjente riene bare i korsryggen (kanskje bortsett fra på slutten av fødselen da jeg bare var en svær rie hele meg
Magdalena81 Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Hvordan var følelsen i korsryggen egentlig? Kan du forklare hvordan den begynte? Har plutselig fått "ubehag" i korsryggen skjønner du, og føler at noe kanskje er i gang... spennende!
Bilba og gutta :) Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Dytter denne litt jeg. Jeg har også vondt i korsryggen i dag - en flekk som blir vond med ganske tette mellomrom, enten jeg går eller sitter. Men magen blir ikke stram så det er ikke rier.... mer kraftige murringer kanskje... men håper det er en tidlig start på noe. 3 dager til termin og for 8 dager siden var livmorhalsen er utflatet, 1 cm åpning, hodet festet og jeg var nesten helt moden
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 En rie skal vel vare over 60 sek. før man ringer føden.. mener jeg å ha lest.. Jeg hadde ondt i nedre delen av magen og i underlivet med mine rier sist, men vet mange har vondt i ryggen. Denne gangen har jeg vondt i ryggen allerede nå så jeg tror hver fødsel er ulik... Men du vet når det er rier ja for det er vondt, det blir ingen tvil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå