Gå til innhold

Har dere god kontakt med besteforeldrene deres/ungenes oldeforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og skulle dere ønske dere hadde mer kontakt?

Når min bestemor levde hadde jeg veldig mye kontakt med henne, var på besøk hos henne minimum 1-2 ganger i uka de siste årene hun levde, hadde da selvfølgelig alltid eldstemann med meg.

Samboers bestemor bor 1/2 times kjøring unna,vi er ikke der så ofte, dvs vi er oftere i bygda der enn vi er på besøk hos henne, men uansett er vi der altfor sjelden. Har kanskje vært der 6-7 ganger siden lillemor ble født, og hun er snart 3,5 år.

Jeg foreslår ofte for samboern at vi skal dra dit,men han vil liksom ikke, er alltid andre ting som er viktigere. Synes det er dumt at ungene ikke får muligheten til å bli ordentlig kjennt med oldemora, alt tyder jo på at hun ikke blir yngre med årene, hun er jo også i den generasjonen som sannsynligvis dør først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"..alt tyder jo på at hun ikke blir yngre med årene.."

hehe... morsomt sagt!

Den ene oldemoren har de ikke kontakt med mens den andre treffer de flere ganger i året, ved hver mulige anledning. De har veldig godt forhold til henne, er godt å vite! For min egen del skulle jeg ønske vi hadde mer kontakt med henne, men slik er det bare ikke.

Skrevet

Hvor gamle er oldemødrene til barna deres?

Mine barn har ei oldemor. Det er på mannen min sin side. Han har aldri så lenge jeg har kjent han vært noe flink til å besøk henne, eller bestefaren når han levde. Eller sin egen mor for den saks skyld. Barna har ikke noe sånn godt forhold til henne. Det er egentlig veldig dumt. Men ikke så mye hos henne å gjøre. Og jeg føler jeg bare stresser med å kjefte hele tiden på barna. Mens hun kjefter på meg at jeg ikke må holde babyen min. Hun er av den oppfatning at spedbarn bare skal holdes når de får mat, ellers skal de ligge der og ikke gjøre noe. Så sender mannen på besøk med ett eller to av barna om gangen. Så er jeg med innimellom..

Når mine besteforeldre levde hadde jeg veldig god kontakt med dem alle sammen. Barna mine hadde jo nok ikke fått det selv om de hadde levd nå, for de hadde jo vært ganske gamle.

Skrevet

Oldemora til lillemor er 93, tror jeg, noe rundt der i allefall. Oldefaren hennes som døde i sommer ble vel ca 84-85 før han døde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...