Gå til innhold

Hva gjør dere med babyrommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver en liten annen vinkling her=P

Siste fikk jeg så lite svar.

Ønsker tips og ideer til innredning av babyrommet? Jeg skal ha en jente, og ønsker litt jenteterom. MEN vil gjerne høre fra alle som føler for å svare.

Trenger råd, tips og meninger.

Det er så spennende å begynne med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel ikke laget veldig babyrom til mine, heller ikke så preget av at det er gutter. Liker ikke tema barnerom ala disney.

Har faktisk malt rommet til tvillingene siden jeg er bekymret for avgassing og maling. Hvite vegger, på den ene kortveggen har jeg malt en form for lindegrønn med bladgrønn store blad. Bare omrisset av blad, mer som en sjablong i naivistisk stil. Har fått tak i to gamle grindsenger som er malt en lysere nyanse av lindegrønt. Har eikegulv og har kjøpt en babmuspersienne i samme farge. Skal ha helt lyse blå gardiner. Har vel et slags skogtema tenker jeg:) Teppet er fra IKEA, et rent ullteppe med striper i blå, grønn, rosa toner, hvit og gult tenker jeg. Har hengt opp en eikehylee over hver seng til "egne ting". Stjerner i taket. En god lampe med spotter slik de får lys på gulvet. En sjokoladebrun lampe over hver sang, og en liten slagbenk i sjokoladebrunt som jeg hadde som barn. Har laget en uroe av en stor gren som går utifra veggen, og ned der skal mamma lage noen porselen fugler i myke farger. Jeg har malt hvite to IVAR skap, se som er i heltre og kan plasseres i IVAR hyllene, og montert jul på. Super til bøker og leker, og inne i dem har mannen min malt kjøkken og grønn bakgrunn. Innsiden av døren er alt malt i tavlemaling og magnetmaling under det. Vurderer å henge en liten, gammel stige på vegge til å henge bamser, bilder osv. På veggene skal mannen min ta en del skogbilder og montere på lerret. Mangler noe lyst gult, og vurderer å ha et par korger eller bokser i lyst gult. Har forresten sengetøy i den fargen når jeg tenker meg om.

Når jeg sier JEG er det nok mannen min som skal ta æren for det meste. Han har god smak, og den vakre greina som barna skal sove under har han lakket og laget så fin...

Skrevet

Oi oi oi!

Dere har virkelig gjort dere flid og vært orginale.

Det hørtes helt nydelig ut=)

Jeg vil heller ikke ha noe typisk barnerom med Disney eller Ole Brum.

Tenker mer å male i farger vi liker og dekorere veggen selv.

Vet ikke helt med hva enda, men tenkte kanskje male navnet hennes over senga i forskjellige pastellfarger, også male blomster/hjerter/bobler eller lingende på samme vegg.

Skal også henge opp mine og pappans gamle hvite babysko.

Men en ting jeg lurte på...Du sier mannen din skal ta bilder og montere på lerret? Hvordan får han bildene over på lerret?

Jeg har en dyktig hobbyfotograferende kjæreste som jeg skal ramme inn bildene til, men hadde jo vært helt supert å fått det på lerret da=) Hvis du vet hvordan man gjør det?

mvh=)

Skrevet

Takk, takk...det er nok min mann som er interiør "helten" i familien. Han planla det før vi var klar over kjønn.

Et godt tips om du ikke ønsker å male navnet på veggen er å kjøpe store bokstaver på panduro, male dem og henge dem på veggen med dobbelsidig tape. Kjempe fint!

Fint med de skoa! Jeg hadde nok brukt mer gult og ikke minst sommerfugler om jeg fikk en datter.

Du kan levere et digitalt bilde til t.d fotoknudsen, så gjør de jobben med lerret og montering. Vi leverer bare det til et trykkeri som mannen min samarbeider med gjennom jobben, men det krever litt mer av den som leverer. Det er mye rimeligere å kjøpe IKEA rammer og ha vanlige bilder i.

Wallies synes jeg kan gi inspirasjon til barnerom. Sjekk ut inreda.com eller tapetfigurene på engulknapp.no eller com.

Skrevet

Det var mange fine tips. Vet forresten akkurat hvilke bokstaver du mener!

Sett på sånn før=)

Ja, det er vel kanskje litt lettere med de rammene fra IKEA, men kanskje vi tar et bilde av babyen på lerret senere.

Takk for inspirasjon og tips.

=)

Skrevet

Sånn har vi gjort det:

Rommet er hvitt, med to vinduer (et veldig stort og et smalt avlangt ved siden av, ganske høyt opp til vinduene). Kommode fra ikea, kullen, i hvit med tre skuffer og to lack hyller i hvit til bamser o.l.

Eikeparkett på gulv. Stort skap med skyvedører i eik, og sprinkelseng i eik.

Over sprinkelsengen henger en rosa blomst som er lampe (ikea) og sengen har rosa sengehimmel med sommerfugler festet på.

Hang opp tre bilder av gakkgakker i farger rosa, blå, grønn og gul, tykke, hvite rammer som står litt ut. Hvite liftgardiner med store "hippie" blomster i knall rosa, lys rosa, blått og grønnt. Har kjøpt en rosa MAMMUT krakk og en FABLER GRODA til leker (ikea). I vinduet står det to blomsterpotter i glass, knall rosa. I taket har vi CALYPSO (stor "ufo" lampe).

Ble kjempe fornøyd! Vi har valgt vegger og møbler i nøytrale farger som jenta kan vokse opp med, detaljer og alt i farger kan lett skiftes ut. Vurderte å male en vegg i lys rosa, men det hadde blitt alt for mye etter vår smak. Holder det helt enkelt og en del detaljer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...