Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Han er egentlig en snill mann. Men, når det kommer til svangerskap og fødsel er han temmelig ubrukelig. Han takler veldig dårlig at jeg blir kvalm, syk og må roe ned. Blir til slutt sånn at han blir sur og offeret pga ekstraarbeidet, det innskrenkede sosiale livet og at det blir mindre sex. Personlig mener jeg at det er spesielt i slike perioder en kvinne skal bli elsket og bli vist kjærlighet. Men den gang ei.. Vi har flere barn og vet av erfaring at perioden rundt svangerskap og fødsel er vårt ømme punkt. Har har aldri tatt seg fri i hele de to ukene i forbindelse med fødsel. Drar gjerne rett på jobb. (Egen sjef, god råd) I stede legger han gjerne opp til høy aktivitet enda han vet godt når jeg har termin. Og sist jeg fødte fikk jeg ikke en gang en blomst av han. Barselgave har jeg aldri fått. Så denne gangen tenkte jeg faktisk å ikke ha han med på fødselen. Skal ikke gjøre et stort nummer av det. Men det er en protest mot han fordi han ikke tar mine graviditeter og fødsler på alvor. Tror han vil bli litt paff. Men er det råttent av meg?
Miss Misantrop Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg vil ikke si det er råttent av deg. Men jeg lurer på om du ender opp med å straffe deg selv mere en du straffer han. Kanskje savner du å kunne dele dagen med han når den først kommer? Og etterpå vil du kanskje få litt dårlig samvittighet? Uansett, jeg håper dere kan sette dere ned og prate ordentlig om dette. Jeg føler med deg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Tja, hadde det ikke vært bedre å prate med ham. Fortell det du skriver her og prøv å få ham til å forstå. Min mann har litt av det. Jeg får masse gaver etc. men en del stønning på grunn av at han alltid må levere i barnehage etc. Sårer litt det også, men har tatt det opp. Har fått en liten bedring, men jeg må også tåle at han har dårlige dager og at det ikke er så alvorlig om han sukker litt av og til. Vi kan jo være litt såre i den situasjonen og tolke et sukk til mye mer enn det er. Det hender jo at vi sukker vi også.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 ja da er du direkte ond. Ikke alle menn fikser svangeskap og fødsler og sånt! skal han straffes for at han har et par svake punkter?? Guuuud!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Snakket med han mange ganger, uten hell. Og når andremann ble født dro han hjem tross barnevakt og eget hotellrom på sykehuset. Han synst sovesofaen var vond. Jeg sto opp 7 ganger den natten for babyen bæja i ett. Lite koselig!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Så lenge du gjør det, fordi du tror det er det beste for deg, å ikke som en hevn mot han. Så syns jeg ikke det er stygt gjort. Men hvis han da yterer et ønske om at han har lyst til å være med, så syns jeg han skal få være med. Så lenge han ikke er mere til bry enn hjelp under fødselen, vel å merke. Jeg har forøvrig heller ikke fått blomster eller barselsgave fra min mann, men jeg syns det er en gammaldags tullete tradisjon, så det gjør meg ikke så mye
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 skjønner deg godt og ville ikke nølt med å gjøre det samme. Som man reder ligger man
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hmm... du har jo selv valgt å få barn med denne mannen opptil flere ganger, så du vet jo hva du går til. Synes ikke det har noen hensikt å straffe mannen sin med de metoder du nevner. jeg ville heller gjort det beste ut av situasjonen. kan være du graver din egen grav dersom du begynner med "hevnaksjoner" midt oppi alt. Men har forståelse for tankegangen din... På seg selv kjenner man andre.
Boulengerina Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Det med barselgave hadde ikke jeg reagert på. Jeg fikk heller ingenting av min mann, og han fikk ingenting av meg.. Følte jo at det var VI (og baby) som fikk gaver, og det var VI som hadde fått baby.. Ikke bare MEG.. Alt det andre synes jeg du har rett å reagere på.. Har du prøvd å ta ham med til jordmor og få de til å forklare ham hvor store endringer en gravid kvinne går gjennom? Og hvor mye en fødsel og barseltid tar på både psykisk og fysisk? Tror mannen din trenger en vekker.. For sånn behandler man ikke kona si.. Men hvorfor vil du nekte ham å bli med på fødselen? For å slippe skuffelsen etterpå når han drar? Eller er det fordi du vil straffe ham?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Egentlig ikke for å straffe han. Men siden han viser så lite hensyn til meg og ikke minst interesse for sitt kommende barn. Har faktisk ikke behov for å ha han der. Han er ikke noe følelsesladet mann som gråter etter fødsel og må kose med babyen. Hadde han vært det kunne jeg ikke gjort det. Gjør det fordi han allerede ikke bryr seg nok. Han har til og med sagt til meg at han ikke ønsker dette barnet :-( Uplanlagt nummer 4. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Du høres ut som meg for noen år siden. Men jeg ombestemte meg, og det ble bedre etterhvert. Du har en liten drittsekk der, gitt. Æsj, gi han kjeft. Kjeft opp han litt du! Han må bare ta seg sammen.
Miss Misantrop Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skjønner at det er sårt at han han ikke ville ha dette barnet. Du må i allefall få han til å skjønne at sykehuset ikke er ment for å være koselig ferie for han. Like lite som det er ment sånn for deg. Han kan jo få valget. Enten så oppfører han seg og skifter bleier samt viser litt interesse når han er der, eller så kan han komme når du ikke er så sliten lenger som andre gjester og følge normal visit tid. Med 4 barn sammen regner jeg med at dere er veldig glad i hverandre så dette klarer dere å finne ut av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå