Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med Nordica i Danmark? Jeg skal dit for samtale og undersøkelse snart. Er de ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi brukte dem til IVF etter noen runder med inseminasjon på jordmorklinikk. De er hyggelige, effektive og kortfattede. Litt annerledes enn disse svevende, pratesalige jordmødrene. =)

Er godt fornøyde, absolutt.

Samtalen kan forresten tas per telefon og nødvendige undersøkelser gjøres i Norge. Vi var der for første gang den dagen vi skulle ha egguttak.

Skrevet

Grunnen til at jeg drar dit for alle undersøkelser er at jeg var hos gyn her. hun sa hun så mange egfollikler, men siden jeg ikke hadde hatt IKM siden desember tok hun blodprøver. hun sa jeg var kommet i overgangsalderen. Jeg er 37 og det kom som et sjokk. ingen symtomer på det! Deretter sa hun at hun ville sette meg på pergotime og hvis ikke det virket forsøke prøverør. Jeg forstod ingenting, kan jo ikke det Hvis man er i overgangsalderen... Jeg ringte VOLVAT og de sa at det mest sannsynlig var hormonforstyrrelser og at ingen behandling hjelper i overgangsalderen. Jeg ble så fortvilet av samtalen med hun gynekologen jeg var hos at jeg ikke ville snakke mer, har ikke ringt tilbake.

Skrevet

Jeg har hatt 5 inseminasjoner der og 3 ivf. Var fornøyd helt frem til 3 ivf hvor jeg blant annet ikke får skriftlig rapport/vurdering etter forsøket. Jeg får kun tilbud om å ringe, men det er ikke det samme som en leges skriftlige vurdering. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd der, de har alltid etterkommet ønsker som dette før, men nå syns jeg at de likner mer og mer på et underbemannet offtenlig kontor. En skriftlig vurdering, trenger ikke være lang en gang, syns jeg burde være mulig. Syns også at jeg har betalt for den mange ganger i alle pengene vi har lagt igjen der. Jeg sendte dem en mail og sa hvordan jeg syns dette var og at vi vurderer annen klinikk. Veldig høflig og to the point. Dem fikk jeg ikke svar på. Men mailen hvor jeg spurte om det er mulig å flytte på sæddonor-stråene vi har der til annen klinikk, ja den kom med lynsvar.

Så min konklusjon er at Nordica passer best for de som ikke trenger så mye info og som kanskje ikke er vanskelige pasienter (som meg med pco og modningsproblem på eggene). Lindenberg er helt topp, men dessverre sitter jeg igjen og føler meg glemt og at man får det man betaler for -mindre.

Men for all del, smak og behag. selv går vi for maigaard eller hausken neste gang og med volvat på nr tre.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...