Gå til innhold

Er det ikke greit å slappe av om ettermiddagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et intrykk av at det for mange er helt krise om man kommer hjem fra jobb/bhg om ettermiddagen og slår på barnetv og slapper av litt. Barna skal reddes fra "djevelboksen" og stimuleres, må vite! Jeg er selv helt utslitt etter en lang arbeidsdag. Det samme er mitt barn. Det må vel være lov til å ta det med ro også? Det samme jaget er det i helgene. Man MÅ liksom finne på noe hele helgen, det å slappe av og ta det litt med ro etter en lang uke er visst ikke akseptert. Til info er jeg klar over at barn trenger å leke og løpe litt hver dag for å bruke opp litt energi. Jeg tenker nå på den maninske aktivitetsnivået som enkelte kjører for å unngå "kjedelig dødtid".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både barn og voksne har godt av å kjede seg i blant.

Tv er greit tidsfordriv, iblant.

Fordummende time etter time, dag etter dag.

Skrevet

Slutter meg til denne dumogdeilig:) enig med du!

Skrevet

Maninkse=maniske ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg slår ihjel tid med jentungen fordi jeg ikke orker det evinnelige maset om at det er så forbanna kjedelig! JEG er sliten, det er ho også, men det vil ho ikke innse... så det må skje noe hele tiden...slitsomt...

Men er forøvrig enig med deg altså!

Skrevet

Det ungene som kjeder seg fort er kanskje de samme som blir aktivisert ihjel, og dermed ikke tåler så godt at det ikke skjer noe hele tiden?

Vi tar det også ganske med ro på ukedagene. Eldstemann er på aktiviteter, men utover det lite. I helgene er vi jo ute og med på ting, men ikke hele dagen. Jeg tror ungene trenger å roe ned litt innimellom, jeg.

Skrevet

Jeg har ikke det inntrykket. Aktivitetsnivået på ettermiddagene tar først av når barna begynner på skolen og de får flere aktiviteter. Litt av grunnen til at en snakker om hva en kan finne på om ettermiddagen er jo oftes at noen små barnehagebarn er krevende på ettermiddagene, sure og grinete. Da hjelper det ikke akkurat å slappe av:)

I helgene er vi vel den typen familie som finner på noe hver dag, men vi tar det som det kommer. Mine gutter er aktive og siden uteområdet er minimalt og det er få barn rundt oss vil de ut rundt 11-tida. Det hadde nok vært på en annen måte om vi ikke bodde midt i byen.

Skrevet

Datteren min er så godt stimulert når hun kommer fra barnehagen at hun har behov for noen dager i uka vi ikke gjør stort på ettermiddagen. Hun legger seg tross alt kl 19 så det er jo ikke mange timene vi får sammen og da består de i lek, sang, lesing og tv-titting fra ca 17.30. Hun følger bare sånn halvveis med mens hun gjør 100 andre ting også;) Trodde det var ganske normalt jeg??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...