kruta78 Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Har endel fra tidligere fødsel, var ikke flink å smøre da. Noen som kan anbefale noe som virker - slik at jeg kan prøve å forebygge litt denne gangen?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Eneste som virkelig virker er vel å ikke være gravid Har hørt mye fint om kokosnøtt bodybutter fra bodyshop. Selv smører jeg bare med "vanelig" tykk nivea krem, men jeg smører hverdag uansett om jeg er gravid eller ikke, å har gjort det i 12 år eller no. Å strekkmerker får jeg uansett. Personlig så tror jeg mest på de hudlegene som sier det er genetisk, altså at man enten får strekkmerker, eller så får man det ikke, det kommer rett og slett ann på hudtypen. Men tror at det kan hjelpe litt på å smøre da, at det kanskje reduserer litt. Det skader i allefall ikke å smøre uansett.
løve-mor Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Må nok skuffe deg. Er det meningen at du skal få strekkmerker vil du få dem. Det er ikke noe du kan gjøre for å forebygge, dessverre.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Kommer de så kommer de, desverre så sprekker man ikke utenpå huden der man smører. Men man sprekker under i lærhuden, og der kommer vi ikke til med kremer! Men uansett så bruker jeg bodybutter for å holde meg myk på magen, også unngår jeg kløe:)
to_tette? Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 jeg bruker babyolje, men er du disponert for strekkmerker kommer de uanset... "de lærde" diskuterer om det kan hjelpe LITT om huden er gjennomfuktet har jeg lest (tror det var en artikkel på BIM), men de var visst enige i at strekkmerkene kom uansett. akkurat hva du smører med spiller liten rolle, bare huden får nok fedt/fuktighet du gjør det jo uansett enklere for deg selv hvis du smører da, huden strekkes og vokser jo, og kan fort bli tørr og kløende. babyoljen hjalp meg mot kløen forrige gang, og håper den fortsetter å hjelpe denne gangen. baby-olje-gele er litt enklere å smøre med, er ikke så rennende. -eller du kan bruke en hvilken som helst feit krem, trenger ikke være noe dyrt og fancy
Lea1977 Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har 1 uke igjenn og har ingen strekkmerker enda. De få jeg har på hofta har jeg fått etter gradvis å ha gått opp ti kilo over 15 år før graviditeten. Jeg har drukket masse vann,smurt meg med tummy rub fra mamma mio og massert hoftene og magen med hansker i dusjen titt og ofte om morgenen. Den perioden jeg vokste veldig fort smurte jeg body butter på kvelden. jeg har også kjøpt en krem fra mamma mio som skal stramme opp huden også. Mens tummyruben øker fleksibiliteten i huden og er lagt av mammaer og ikke bare ett kjent merke som skor seg på navnet.
gammel røy Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Hei, Som andre sier er det nok ikke mye du kan gjøre. Jeg er i min andre graviditet og har ikke fått noen strekkmerker denne gang heller, men ser jo at andre kan få det dersom de bare går litt opp eller ned i vekt. Har brukt bodybutter fra bodyshop, men er lat og glemmer den ofte. Uansett grei å bruke dersom man er litt tørr i huden- ta litt vare på seg. selv...
megh Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har smurt med annbefalt krem fra bodyshop, men har fått strekkmerker.. Så.. Tror noen får det uansett. Men kanskje det blir litt mindre av å smøre, vanskelig å si..
ebeline Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 kruta78 jeg er 39 uker og 2 dager.. jeg skruber meg med MK body skrub og har smørt mage/bryst/rompe og lår med A-crem fra apoteket, veldig fet krem og en MK lotion bytta litt på de to uifra om jeg føler magen strekker seg osv.. og mener av og skrubbe vek det døde laget me hudseller og tilføre fuktighets krem kan hjelpe og fåre bygge det har hjulpet for meg.. jeg har da også fot mye vann i kroppen og lagt på meg snart 20 kilo og eneste jeg har er to små streker du så vidt ser på innsiden av låret. det er det eneste så men bare prøv A-crem fra apoteket den er skikelig go mot kløe eller ja smøre seg med. den ANBEFALER JEG PÅ DET STERKESTE lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå