Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 har litt lyst å prøve meg på det..vil ikke si enda hva tema handler om,men bare lurer litt ang fremgangsmåte, iforhold til forlag og slike ting..hvor begynner man,og hva gjør man først...?
Joikaboll@ Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 WF har skrevet bok, etterlys henne. Jeg har også store planer om å skrive bok, skriver litt notater da, det har jeg gjort i 4 år, men det gjenstår å se om jeg får en bok ut av det.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 WF?? hehe..så lenge mellom hver gang jeg er her inne,så kjenner ikke igjen alle nickene enda men om hun ser denne så håper jeg hun svarer =) ja,jeg har notater,og vet en god del om temaet og lever liksom midt oppi det det er snakk om,men vet ikke hvor jeg skal begynne... lykke til med boka de da =)
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har skrevet bok, men den er ikke publisert ennå, så jeg kan egentlig ikke hjelpe med den biten. Men er nyskjerrig selv, så jeg dytter litt i det minste:)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2009 men tar man kontakt med et forlag først,for å høre hva de synes ang temaet,om det kan være noe å satse på...ellers skrivet man et utkast,så sender det til et forlag...? har så lyst å skrive om dette jeg tenker på,for er noe jeg "brenner" for og tror jeg kan hjelper andre i samme situasjon,eller kanskje i lignende situasjon...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Heisann ) Ja, jeg har skrevet noen manus, å si jeg har skrevet bok er å overdrive - for ingen av manusene er utgitt...enda... Du printer ut manuset ditt, med gode marger og vanlig 12 pkt skrift, halvannen til dobbel linjeavstand. De som skal lese det vil ha litt plass til notater. Dersom det skal være en illustrert bok og du har forslag til illustrasjoner kan det legges ved, men du trenger ikke å ha boken ferdigillustrert på noe vis. Legg også gjerne ved en kort presentasjon av deg selv og hvilke tanker du har rundt manuset/utgivelsen. Send det fysisk i posten, om ikke forlaget har en sluse på nettsidene sine de vil ha filen overført via. De fleste vil fortsatt ha det i printet versjon, sendt i posten. Send til ETT forlag, avvent svar. Om det avslås, send til nytt. Grunnen til at du IKKE skal sende til flere forlag på en gang er om flere ønsker å gi det ut...det er ikke vel ansett å ha gjort det på den måten.. Er det en god idé du har, ønsker forlaget at ideen er deres ekslusivt.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2009 WF =) takker for svar,var det jeg lurte på også,ang om man skulle sende til flere,eller et og et og se ann svarene. høres ut som du har litt peiling på dette ja,kan jeg sende deg et brev,ang mine tanker og temaet jeg har litt lyst å skrive om,så kan du si litt hva du synes...?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Så klart ) Bare hyggelig å hjelpe )
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2009 you've got mail =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå