Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Datteren min er syv år, blir åtte i slutten av juli. Hun har alltid vært litt over gjennomsnittlig, men innenfor normalen, i lengden. Målte henne for et par dager siden, og hun er 136 cm. Nå er jeg litt bekymret for at hun skal bli unormalt høy, sånn mot 180+, når hun blir voksen. noen som vet om det finnes sånne høydekalkulatorer på nettet som kan beregne høyde som voksen?
blond Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 De beregningsmulighetene som finnes har et slingringsmonn på 10 cm begge veier, altså ikke særlig pålitelig. Den beste metoden for å forutsi høyden er skjelettmålinger når de er 12 år.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Mi jente ligger rundt det samme, og jeg fikk vite av HS at om hun fulgte kurven sin videre, slik hun har gjort til nå, så blir hun ca 175 som voksen:) Og da er det greit. Jeg også har litt angst for det der over 180. Helt greit, men det må være fryktelig vanskelig å finne klær som passer.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Man sier høyden når man er to ganget med 2 er en ganske sikker kalkulator på endelig høyde..Jeg var 91 cm på 2årskontrollen, er 180,5 cmmm Min datter var 92,5 på sin, jeg håper hun kommer på de -5 cm man kan regne med...Altså (høyde 2år x2)+/- (5cm) = høyde som voksen......
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Fant flere tester her :http://pediatrics.about.com/cs/usefultools/l/bl_height_pred.htm og finner ut fra dem at hun kommer til å bli ca 172 cm, og det er jo en fin høyde! Men selvfølgelig er det ingen fasit!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 De fleste er vel rundt 90 cm høy når de er to år, og da burde det vært flere damer som er 180 cm som voksne. Så den tror jeg ikke helt på. Jeg var like høy som deg som to åring, men er bare 170 høy som voksen.. Er som regel for liten høydeforskjell på gutter og jenter i den alderen til at det kan bli rett.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 175 er liksom en helt grei høyde, fint med høyde på jenter, men det må være vanskelig å finne klær, som du sier. Jeg har tullet med datteren min om at hun har sånn modellkropp, (hun er lang og veldig slank), men da ser hun bare på meg med lettere irritasjon og sier: "jeg skal ikke bli modell i alle fall, for jeg skal bli NOE!"..hehe
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Selvsagt er det ikke et "faktum" men normalt så ligger 2 åringer i snitt på 82-86 cm...... Ser jo at min datter som var 92,5 var langt over sin kurve,. men hun er ikke så lang som 6 åring som jeg var..Jeg var et hode lenger enn nestemann i klassen i hele barneskolen..var 180 som konfirmant, men sluttet heldigvis da....Ikke gøy å være lang, særlig når man ikke har "Modellkroppen".....Har slitt utrolig mye med det å være så stor, og har fortsatt ikke "Innset" hvor lang jeg er..tar meg selv i å tenke noen gang at "dæven, HUN var lang" også passerer vi hverandre også ser jeg ned på henne.....Vet jo at jeg ikke er et "unikum", men føler med litt "rar" noen gang...Tror det har noe med det å gjøre at jeg ble så lang så tidlig... Nå er jeg fornøyd med kropp og sjel, men ti cm kortere hadde vært fint....7cm kortere ben og 3 cm på overkropp så hadde jeg vært proposjonell mtp overkropp/underkropp .... Det viktigste er å gjøre dattern din trygg på seg selv,- og "Rett deg opp" kan ikke brukes for ofte...Om jeg hadde fått 50 øre hver gang min mor sa det til meg hadde jeg vært rik nå) Men så har jeg fått mange kompliment for min holdning,- ble tatt som eks-balletdanser her om dagen ) Og det takker jeg min mor for..Har heller aldri hatt ryggproblem, og tror nok rak holdning har litt å si..... Fikk i tenårene høre at høye hæler rette ropp holdningen , så bruker det ofte..Og det var jo greit i forbindelse med leting etter partner..Var han lenger enn meg MED hæler, var han iallefall lang nok..Ikke noe problem å være lang om familien står bak og gir "riktig" feedback...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Jeg vil selvfølgelig være stolt av datteren min, og alltid synes hun er vakrest i verden, uansett hvor lang hun er. Hun vet jo selvfølgelig at hun er lang, hun er den lengste i klassen, og vi berømmer henne for det, noe annet ville jo vært dumt, hun kan jo ikke noe for lengden sin!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Dattera mi på 12 år er vel 1.77 høy no. Hadde skjelett måling av ho for ca. 1 år siden., Skal bli litt over 1.80. høy. Sliter veldig med klær til ho. Pluss ho har sko str. 42. Veldig slitsomt. Ho sjøl er heldigvis veldig stolt av høgden sin ! Og eg syns jo selfølgelig ho er nydelig, og seier det ofte til henne Vil ikkje att ho skal få komplekser. Syns ikkje det gjer nåke att vi damer kommer i all slags høyder og størrelser Ikkje nåke å vera redd for !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå