Willy Wonka Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Han er 19 mnd når vi reiser. Skal til Boston og flyr via Island. Altså først en flytur på 2,5 timer, så 5 timer over til Boston. Noen tips til at dette går smertefritt?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 ¤ Noen nye leker som ikke blir tatt fram før flyturen begynner. ¤ Masse snacks! Små kjeks el.l. ¤ Bøker! Har flydd mye med småbarn over dammen, og det har stort sett gått veldig greit.
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Grøss, ja. Det går ikke smertefritt... Nattflyging eller direkte er å foretrekke, men ruten deres er jo også relativt kjapp. Medbragt musikk, småleker, matbestikkelser i fleng og flyselskap med tv-skjerm i seteryggen er fine ting. Husker forøvrig ikke om Icelandair har det på Bostonruta, men seatguru.com kan sikkert si noe om saken.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Reiste med en på 22 mnd fra LA, 11 timers flytur. Jeg vil si at dagflygning er å foretrekke, nattflygningen var direkte jæ.... både for han og meg. Vi hadde skreket oss til et tomt sete mellom oss så han fikk sitt eget. Han ble overtrøtt før flyet tok av, ville ut i midtgangen og løpe, sparket og hylte, og fikk etterhvert noen sinte blikk og kommentarer:( Når han endelig sovnet i det setet mellom oss lå han og sparket borti meg i søvne, så jeg sov ikke hele turen:( Regner med at 5 timers flytur går bra:) La h*n løpe på mellomlandingen, og følg de andre rådene her om bestikkelser;) Det funker.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jepp vi hadde 9 timer til Florida. Jeg vil si omvendt, at nattflight var å foretrekke, fikk basinett og hun sov hvertfall halve veien. Over dammen derimot på dagflight var det helt forferdelig. Hadde selvsagt med leker, men ikke noe hjalp. Mat var bedre, fikk et par kjærligheter å suge på. Klissete men kortsiktig effektivt. Mye sutring, sparking i setet foran og sure megger av noen flyvertinner. Men fordelen her er at det er korte strekk med stopp på island hvor barnet kan løpe litt fra seg så det går nok greit. Men hyggelig er det vel ikke...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Og hvor lenge får du basinette til de tror du? Det gikk greit med nattflygning så lenge han passet i den, da sovnet han greit oppi den, men uten basinetten var det ikke så greit for å si det sånn:P
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Nei, men vi fløy til USA før vi fikk barn, og der var det noen som hadde en på rundt 1 1/2 år, og gråt som fra København til New York..... Ikke gøy hverken for foreldrene eller oss andre. Etter jeg fikk barn selv har jeg enda mer medfølelse for de foreldrene nå enn jeg hadde da:)
It's all about me Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Jepp har flydd den turen da jeg var nygravid og guttungen 20 en annen senere da jeg var 33 uker på vei og guttungen like over 2. Gikk supert begge gangene og ikke noe jeg frykter å gjøre igjen snart og da med to barn *drømme drømme* Hadde med masse småleker som han ikke hadde sett før, men hadde ikke brukt for de fleste av disse. Filmen som var i seteryggen foran var fengslende nok, samt å bare se på alle menneskene. Matboks med den vanlige maten hans og lit snacks var uunværlig derimot. Når han sov gjorde han det på gulvet ved føttene våres. Brukte to tepper under han og et over. Holdt på rutinenen som vi vanligvis bruker med nattstell og pysj for at han skulle skjønne hva som kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå