Gå til innhold

hmmm......er så usikker ang. trening....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldte meg inn på friskhuset en mnd før jeg fant ut jeg var gravid. Ville jo gjerne gå ned noen kilo til sommeren.....hehe...:D

det gikk jo ikke som ventet, å nå er jeg fryktelig usikker på hva jeg kan trene. Liker godt å gå på timer, men har fortsatt ikke kommet i noen super form, å vil ikke presse kroppen min for hardt nå. Er 7uker idag.

Har foreløpig meldt meg opp på noe som heter BodyBalance, men er veldig usikker på om det er mye trening av magemusklene og slikt. Vet at det er litt forenklet yoga/pilates trening.

Liker også veldig godt noe som heter AfroPowerDance, da er det mye hofte og bekkenbevegelser, store rolige øvelser, så man blir god og varm, men ikke så sliten.

Noen som har greie på trening?? Hva kan jeg trene? Å hva bør jeg være forsiktig med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I midt første svangerskap trente jeg mye, både spinning og hard aerobic gjennom nesten hele svangerskapet. Etter ei stund blei magen litt i veien.Trur dans kan være veldig bra. Du kan jo trene det meste så lenge det ikke gjør vondt. Ballspill bør man vel holde seg unna når magen synes. Har også lest at dersom man har trent mye før så kan man fortsette med det, men kanskje ikke like intenst. Det er uansett veldig bra å trene.

Skrevet

Du kan fint trene både bodybalance og afropowerdance. Det er viktig at du lytter til kroppen din og ikke presser deg for hardt nå, men det høres ut som om du er såpass vettug. Du vil alltid møte de som blander seg inn og tror at gravide på død og liv ikke må trene og i allefall ikke hoppe. Lurer noen ganger på om de tror at babyen vil løsne.... Gravide skal ikke presse seg maksimalt og du skal ikke bli overopphetet, dette gjelder f.eks. i badstue også. Det er ikke farlig å trene bukmuskulatur, men etterhvert som magen vokser er det liten vits. Når du nå er kun 7 uker på vei er babyen bare 5 og det påvirker ikke magen din så mye. Muskulaturen vil nå bli litt slappere, men du skader ingenting ved å gjøre bukøvelser.

Det er godt for deg å holde deg i form gjennom svangerskapet, men selvfølgelig kan det dukke opp plager som bekkenløsning som begrenser deg. Du har godt av å trene stabilitet og gjerne begynne bekkenbunnstrening nå under svangerskapet. Dette vil du nok få på en bodybalance-time. Lykke til:-)

Skrevet

Tren i vei! Det er mye verre å la vær dersom du er i form til å trene.. Man kan trene stort sett som før, intensiteten vil gjerne begrense seg selv etter hvert! Bare fint å flere dager i uken trene så man iallefall blir svett og varm så lenge man kan i svangerskapet. Bare fordeler med å være i god form til fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...