Gå til innhold

Uvane ved legging, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet inn i en rutine hvor lillegutt på 17 mnd er avhengig av å holde rundt hånda mi når han skal sove. Hvordan kan vi komme ut av dette? Jeg har jo ikke mulighet til å stå å holde han i hendene hele kvelden... Han hadde en bamse tidligere som han ville sove sammen med, men den vil han ikke ha lengre :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Skrevet

Har hatt det samme problemet her. Jenta vår var veldig kosete, og vi brukte lang tid på å få henne til å sove uten håndkos. Hun var 19 månder når vi endelig fikk det til.

Men det som må gjøres er rett og slett å nekte ham hånda. Sitt gjerne på en stol rett ved siden for å roe han ned. Men vær konsekvent. vi endte med å sitte noen kvelder rett utenfor rommet. Så til slutt i stua. Merker at lillebror også gjerne vil ha en hånd å holde i når han legger seg nå. Men den bytter jeg konsekvent ut med bamsen. orker ikke den samme uvanen på nr2 også.

Uff det er ikke noe koselig å nekte dem den kosen. Men det er jo ikke bra for dem å få holde på med disse uvanene heller.

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve det fra i morgen, å sitte ved siden av senga på en stol. Han har vært en del syk i det siste, først omgangssyke og så en skikkelig ørebetennelse, var vel det som startet dette. Men i kveld tok det kaka. Han tviholdt hendene mine, mens håndflatene mine skulle ligge inn mot kinnene hans, og det sier seg vel selv at han våkner når jeg prøver å lirke meg løs da. Takk for rådet, det skal prøves! :)

Skrevet

Godt å høre vi ikke er de eneste som holder i hånden.

Vi har bestemt oss for å slutte og er inne hos han til han sovner uten holding. Litt gråt har det vært,men det har gått overraskende greit.

Har hatt et lys svakt på.

På sikt håper vi på å slutte å være der til han sovner, men et skritt av gangen.

Vår største utfordring er 3-5 oppvåkninger pr natt......Gjesp.

Han er 16 mnd og søvn har alltid vært vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...