Gå til innhold

Dere som er lektor el. adjunkt med opprykk/tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bachelor i engelsk med historie som tilleggsfag, og så har jeg 60stp. i drama/teatervitenskap utenom bacheloren.

Skal ta PPU til høsten og skal da ettersom jeg har forstått ta fagdidaktikk i to fag. Tenker å ta i engelsk og historie.

Det jeg lurer på er, må jeg ta fagdidaktikk i drama/teatervitenskap i tillegg for å kunne undervise i dette faget og for å få opprykk eller tillegg som det nå heter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, opprykket avhenger vel bare av om du har ppu eller ikke i tillegg til full pakke med studiepoeng så vidt jeg har skjønt det. I hvert fall har det vært praktisert sånn der min bedre halvdel utøver sin opprykkede lektor virksomhet.

Skrevet

Nei, de ser ikke på hva man egentlig har didaktikk i. Jeg valgte didaktikk i samfunnsfag (er historie jeg har) og KRL (det som nå er RLE, har mellomfag i religionsvitenskap) og underviser i tilegg til disse fagene i to fag jeg ikke engang har studert; norsk og engelsk, men underviser ikke i det tredje faget mitt som er kunsthistore, har heller ikke didaktikk i dette. Når jeg søkte så de bare at jeg hadde ped og didaktikk og var fornøyd med det. Jeg har 5 års høyere utdanning og har dermed tilleggsudanning, altså er adjunkt med tillegg og har lønn derettet. Og for de som evt blir litt bekymret når de ser at jeg underviser i norsk, jeg er vesentlig mye flinkere til å skrive enn det jeg viser her inne, her skriver jeg svært muntlig og kjapt med altfor lange setninger, kommaer, og/å feil osv og vet det godt ;-)

Er forøverig utrolig gøy å jobbe som lærer, jeg har en 9. klasse nå, men vil gjerne over på vgs etterhvert. Ungdommer er en flott aldersgruppe å jobbe med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...