Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har bachelor i engelsk med historie som tilleggsfag, og så har jeg 60stp. i drama/teatervitenskap utenom bacheloren. Skal ta PPU til høsten og skal da ettersom jeg har forstått ta fagdidaktikk i to fag. Tenker å ta i engelsk og historie. Det jeg lurer på er, må jeg ta fagdidaktikk i drama/teatervitenskap i tillegg for å kunne undervise i dette faget og for å få opprykk eller tillegg som det nå heter?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Neida, opprykket avhenger vel bare av om du har ppu eller ikke i tillegg til full pakke med studiepoeng så vidt jeg har skjønt det. I hvert fall har det vært praktisert sånn der min bedre halvdel utøver sin opprykkede lektor virksomhet.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Nei, de ser ikke på hva man egentlig har didaktikk i. Jeg valgte didaktikk i samfunnsfag (er historie jeg har) og KRL (det som nå er RLE, har mellomfag i religionsvitenskap) og underviser i tilegg til disse fagene i to fag jeg ikke engang har studert; norsk og engelsk, men underviser ikke i det tredje faget mitt som er kunsthistore, har heller ikke didaktikk i dette. Når jeg søkte så de bare at jeg hadde ped og didaktikk og var fornøyd med det. Jeg har 5 års høyere utdanning og har dermed tilleggsudanning, altså er adjunkt med tillegg og har lønn derettet. Og for de som evt blir litt bekymret når de ser at jeg underviser i norsk, jeg er vesentlig mye flinkere til å skrive enn det jeg viser her inne, her skriver jeg svært muntlig og kjapt med altfor lange setninger, kommaer, og/å feil osv og vet det godt ;-) Er forøverig utrolig gøy å jobbe som lærer, jeg har en 9. klasse nå, men vil gjerne over på vgs etterhvert. Ungdommer er en flott aldersgruppe å jobbe med :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå