Gå til innhold

god krem mot strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror dere kremer hjelper mot strekkmerker eller er det hormonelt?

når begynte dere å smøre dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen krem i verden kan forhindre strekkmerker da det er UNDERHUDEN som "sprekker" og gir strekkmerkene. Mye hormoner inne i bildet, samt hvor fort du vokser.

Skrevet

Sorry, finnes nok ingen krem som kan forhindre strekkmerker... Men det er noen som tror at tran/omega3 kan hjelpe litt..

Det er nok også mye hormoner i bildet, det var det iallefall på meg.. Men sollys bleker strekkmerker. Så sol deg mye i sommer du:)

Skrevet

Kan bare signere innleggene over her. Mot bedre vitende kjøpte jeg likevel en dyr antistrekkmerkekrem fra Clarins på taxfree. Den virket - ikke overraskende - overhode IKKE. Magen min ser ikke ut...

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke jordnøttolje. Oljen er rik på e-vitaminer som er veldig bra for huden.

Vi er en venninnegjeng på over ti stykker som alle har smurt oss inn med oljen fra tidlig i svangerskapet, og ingen -INGEN- har fått stekkmerker.

Jeg ville gitt det en sjanse, selv om disse andre damene sier ingenting hjelper. Smør inn magen og rundt ryggen(du kan sprekke bak om du ikke smører helt rundt), puppene, og på siden av lårene. Om du er litt stor kan du også smøre bak knærne, mange sprekker der også.

De to-tre siste mnd før fødselen smører du deg også i underlivet og bak til anus. Her er det best å bruke mandelkjerneolje, det finnes faktisk forskning som viser at det hjelper mot å revne under fødselen, i følge ei jordmor jeg var på kurs med.

Oljene får du kjøpt på apoteket.

Lykke til, og gi meg rapport når du har født ;-)

Skrevet

Jeg brukte clarins sin olje... den smurte jeg på mage/lår i dusjen...

også har jeg en strekkmerkekrem fra Clarins også...

om det var dette som gjorde at jeg ikke fikk strekkmerker vet jeg ikke, men føltes ihvertfall godt med litt egenpleie da... så for å få en avslappende ting for seg selv, så er det nå verdt det uansett spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...