Min lille goggutt Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hva gjør jeg nå? Sitter her med 2 små barn. Samboer har sagt han ikke vil mer… Er helt ødelagt akkurat nå. Vet ikke hvor jeg skal begynne og hvem jeg skal kontakte. Noen som kan hjelpe meg litt. Er fortsatt i barselpermisjon. Vi har hus sammen, men min forkjøpsrett ble brukt. Har det noe å si i forhold til hvem som kan beholde huset? Akkurat nå ønsker jeg full foreldrerett. Han vil jo ikke engang prøve å redde familien. Har jeg noen sjanse til å få det? Alt virker bare håpløst….
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Mener du virkelig at du vil straffe ungene med å prøve og holde dem fra faren, for han ikke liker deg mer? Heldigvis har vel en evt rett sett så mange bitre damer at de lukter deg på lang avstand. Makan! Ring nav i morgen og be om et møte så fort som mulig. Så får du ordnet det økonomiske.
Puselure Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Hei. Føler med deg. Er akkurat i samme situasjon selv. Har en baby på 10 mnd og en på 3 år. Ta kontakt med Nav og få de til å veilede deg ift de ulike skjema ol, som 1 ekstra barnetrygd, overgangsstønad, stønadt til barnetilsyn og evt beregning av barnebidrag. Hvis dere er gift, ville jeg tatt kontakt med fylkesmannen for å be om separasjonspapirer. Søk på kommunen din sin hjemmeside og finn bestillingsskjema for mekling, dette er obligatorisk ved brudd og barn i bildet. Man får ikke støtte hos Nav så lenge dere er registrerte på samme adresse.... Skjønner veldig godt du ønsker full foreldrerett, er vel egentlig der selv, men det er ikke det beste for barna.... Størstemann hos meg har i helgen hatt sin 2. overnatting hos far. Det jeg har oppdaget i min situasjon er at min mann, er separert fra han, er a llerede sammen med exdama si som han var sammen med før meg. Det er 1 mnd siden han flyttet ut herfra og har funnet tilbake til henne for 1 mnd siden.. Særlig at han ikke har "overlappet" ja... Jeg ville bestilt økonomisk rådgivning i banken ift å se hva du kan sitte med av gjeld.. Bare send en pm hvis du vil;) Føler virkelig med deg, har det akkurat likedan selv:(
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Hvordan fant du ut om det ang exdama da? Var det noe han fortalte om selv?
Puselure Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har følt siden han fortalte meg dette på nyåret at det var noe han ikke fortalte meg.. Han benektet dette. Intuisjonen min gikk rett på henne, det var ikke noe tvil hva jeg følte. Fikk låne mobilen hans og så selv hvilke sms de hadde utvekslet, så ingen tvil der nei. Hvorfor ikke være ærlig da?? Skjønner virkelig ikke at d går an. De traff hverandre på fest før jul. Han benektet at han hadde møtt henne før han traff henne for 1 mnd siden. Måtte innrømme det når han skjønte jeg visste det. Og gresset er HELT sikkert grønnere på andre siden, jada, bare tro d.. Men jeg vet hva han sa om henne den gangen vi ble kjærester, og det var ikke mye god-ord for å si det sånn!!! Han har vel glemt det nå han da.. Og det er jo en grunn for at d ble slutt mellom de... Når jeg ser hva han har drevet på med får hun virkelig nyte han godt, for jeg fortjener bedre:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Men hvorfor gikk intuisjonen din rett på henne? Hvis han ikke omtalte henne på en spesielt grei måte etter bruddet så burde vel ikke det være henne du tenkte først på da..? Og min erfaring er at dersom han hadde behov for å snakke så mye om henne til deg så var han muligens ikke helt ferdig med henne..hadde han vært det hadde han vel ikke orket å bruke så mye energi på henne, heller brukt den på deg Så du skal ikke se bort ifra at dette er to som har funnet tilbake til hverandre igjen, den første kjærligheten man aldri glemte..
Puselure Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tenker også at han vet hvem jeg er på dib og at du er anonym;) Bare måten du svarer på som får meg til å skrive dette:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Har overhodet ikke peiling på hvem du er jeg..men lykke til videre uansett
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Ble selv alene med 2 barn på nyåret. En på 4 år og en på nå 1 år. Det er tøft,men går sin gang...Lykke til Og stor trøstekos. send meg gjerne PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå