Gå til innhold

Permisjonspenger og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man tar ut ferie i permisjonen, så stopper NAV/arbeidsgiver utbetaling av permisjonspengene.

Permisjonspengene utbetales jo alltid 30,28,31 osv i hver mnd.

Det jeg lurer på er: Hvis jeg tar ut mine 4 uker ferie fra 1 okt t.o.m 29 okt, får jeg utbetaling 30.sep OG 30 okt da?

Fordi da taper jeg jo egentlig ikke noe på det?

Eller får jeg ingen utbetaling 30 sep, slik at det går nesten omtrent 2 mnd mellom utbetalingene?

Jeg skal jo ikke ha 8 uker ferie, bare 4...

Noen som vet hvordan dette blir? Jeg har akkurat råd til å ta meg 4 uker ferie, pga har jobbet lite første halvdel av 2008.

Håper noen kan noe om dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengene blir betalt etterskuddsvis, så hvis du tar ferie i oktober så stopper de utbetalingen som skulle kommet i oktober, så da får du penger i slutten av september og slutten av november.

Får du feriepenger fra arb.giver da?

Jeg skal ha ferie i 4 uker når jeg får feriepenger fra jobben.

Jeg får forresten permisjonspenger på konto senest 25. hver mnd.

Skrevet

Nei får nok ikke mye fra jobben i år.

Begynt der i november, fikk vel ikke lønn før i januar pga tull med timelister og fast utbetaling.

I januar fikk jeg derimot utbetalt lønn for 3 mnd=P

Men de regnes jo ikke med før 2010, og ungen blir født i 2009.

Kan ikke overføre 4 uker heller.

Feriepengene jeg får kommer fra vikartimer og en butikkjobb, de må jeg bare spare til jeg tar ut ferie;)

Jeg vil uansett ikke ta ut noe ferie før etter barnet er født og de 6 obligatoriske ukene med barnet er tatt ut. Barnet blir født i slutten av juli/begynnelsen av august, altså tar jeg ferie i oktober.

Regnet egentlig med at det var som du sa, og at systmet faktisk var litt smartere enn meg=P Det hadde jo vært et fint smutthull=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...