Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Saken er at jeg blir alenemor. Barnefar har ikke latt høre fra seg siden vi fant ut at vi skulle ha barn. Jeg håper selvfølgelig at han dukker opp etterhvert... Kanskje når den lille er kommet til verden. Men nå er jeg veldig usikker på om jeg skal bruke kun mitt etternavn (dette hvis BF ikke vil ha noen form for kontakt). Jeg har jo lyst til at den lille skal ha tilknytning til faren sin så jeg kunne tenkt meg å bruke hans etternavn også... Tenkte kanskje å bruke hans navn og så mitt til slutt. Er det noen som har noe erfaring med hvordan dette blir gjort eller har en formening
Miss Misantrop Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Tilknyttning har lite å gjøre med navn. Dette må du fullt å helt kjenne på selv, men for meg ville det vært helt naturlig å velge mitt navn, hvis jeg hadde vært i din situasjon. Dere skal i allefall være sammen hele livet og da hadde det vel vært fint om dere hadde samme navn? Så får faren komme hvis han kommer. Ingen ting du får gjort med det. Du har heller ikke gjort noe galt om han ikke skulle ville ha kontakt. Det er han som velger bort noe som skulle ha vært det viktigste i livet hans. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Takk for tilbakemeldinger.... Hvis faren ikke vil ha noe kontakt så blir det kun mitt ja. Men hvis at BF skulle ta ansvar så er jeg litt usikker på om det hadde vært mest riktig å kanskje bruke begges, dette pga at barnet skal kunne ha en "navnforbindelse" til sin pappa.... HI
Miss Misantrop Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Det er aldri lett å vite hvor mye kontakt foreldrene kommer til å ha i et barnsliv. Mye kan skje på 18 år. Han kan bli superfra med stor S selv om han nå proklamerer at han ikke vil se barnet i det hele tatt. Han kan dø, du kan dø, dere kan bli sammen. Det eneste du vet er her og nå, og du skal heller ikke skamme deg over å ønske at barnet skal ha navntilhørighet til han. Det er en forståelig tanke. Jeg bare skriver at det ville ikke jeg ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Kan svare når du lærer deg å bruke riktig spørreord!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Sorry at jeg skrev HVA da. Vet det skal være HVILKET!!! Kverulanter. Gikk faktisk ut av videregående med toppkarakter i norsk........ Så tror ingen skal komme å pirke på norsken min. Sikkert ingen av dere som skriver feil nei..... Stilte bare et enkelt spørsmål jeg, men nei her er dere "pirke kjerringer" på plass med en gang. HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Hvorfor skrev du HVA da, hvis du har toppkarakter i norsk? Pirke kjerringer skrives forøvrig i ett ord. Hilsen pirkekjerring.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #11 Skrevet 22. mars 2009 Uff, så mye man skal henge seg opp i altså. Er vel fort gjort å skrive en feil. Svar heller på spørsmålet hennes enn å henge dere opp i bagateller. Forresten så synes jeg du kun skal bruke ditt etternavn, så kan du jo heller endre det hvis barnefaren dukker opp og tar ansvar. Lykket til med svangerskapet og navnevalget!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #12 Skrevet 22. mars 2009 hadde samme problem.tok mitt jeg.ble sammen med barnefar 3 uker etter barnet var født.han ville ha sitt etternavn også på ungen,så hadde babyen begge og nå har vi tatt han sitt etternavn begge to:)vi er ikke gift enda,men ville ha samme etternavn som han og ungen.ta ditt du,så er det bare å bytte,vis det blir mer med barnefar:)lurt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå