Gå til innhold

Skal biomor ha bilde av mitt barn!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en mann som har ei jente på snart 2 år fra før. Vi har ikke fast samvær, hun er her ikke 1 gang i mnd en gang, og nå vil biomor ha bilde av det barnet jeg og sambo har felles. (10 uker gammel)

Jeg syns dette er feil, fordi biomor har overhode ingenting med mitt og samboers barn å gjøre!

Svigermor ble drit sur fordi hun ikke fikk gi bilde av barnet vårt til biomor, og det ble bare bråk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe.. Du må jo spøke! Det kan ikke være mulig at noen er så sære at de ikka kan gi et bilde av sitt eget barn til moren til stebarnet (søskenet til eget barn)? Moren til mitt stebarn har til og med bilde av mitt barn på veggen, og et bilde av mitt barn og mitt stebarn sammen på veggen.

Skrevet

Applaus til anonym 17.13!

Hvorfor er dette et problem? Jenta har jo blitt storesøster og får sjelden se babyen:)

Skrevet

Her kommer det jo helt an på forholdene fra familie til familie igjen. Noen har et såpass ålreit forhold til biomor slik at det ville føles naturlig å gi et bilde av barnet sitt, mens syns det er det minst naturlige på denne jord! Jeg hadde nok aldri gitt noe bilde av barnet mitt til min samboers eks, for jeg syns ikke at hun har noe med vårt barn å gjøre. Ja, de har barn sammen, og må samarbeide om de, men utenom det så har jeg satt klare grenser for mitt og sambo sitt forhold og familieliv. Barna er velkomne til å se sin halvsøster når de vil, men hun er vår familie, og ikke noe som biomor har noe med. Punktum. Men så har hun heldigvis sosiale antenner i behold, så hun hadde nok aldri spurt om noe bilde heller. Hun er da tross alt en EKS av sambo. Jeg er ikke av typen som ønsker en stor lykkelig familie der hun skal være en naturlig del. Nei.

Skrevet

Hun er også moren til ditt stebarn, og dermed moren til ditt eget barn sitt søsken. Hva i himmelens navne r problemet med at det er et bilde i omløp? Skal ikke ditt stebarn få ha bilder av søskenet sitt hos moren sin eller?

Noen mennesker er så bøtte fjerne i hodet sitt at det er litt kvalmende.

Skrevet

Har ikke noe med det barnet å gjøre?? HUn er jo mamma til storesøstra til barnet deres. Dere er jo nesten i familie slik jeg ser det. Jeg ville satt stor pris på å få bilder av søsknene til min datter. Det er jo bare fine tanker som ligger bak en slik forespørsel, ikke en plan om å kunne gjenkjenne barnet og deretter kidnappe det eller noe.

Hva er poenget med å lage problemer ut av situasjoner som i utgangspunktet ikke er problematiske?

Skrevet

Kommer jo helt ann på sitasjonen, om man har et godt eller dårlig forhold til biomor. I vårt tilfelle har vi hatt et dårlig forhold til biomor hele veien, der hun bare har prøvd å ødelegge mellom meg og sambo. Da syns jeg det blir feil. Men når vi får et felles barn, da skal hun være så deltagende og intressert i oss. Neitakk...!

Skrevet

Og når hun er blitt så gammel at hun ønsker bilde av lille søstra si, skal hun selfølgelig få det :)

HI

Skrevet

selv om halvsøsteren såvidt er to år vil hun ha stort utbytte av bilde av barnet.... hva med å rett og slett gjør det som en gave til henne istedenfor å gi ett til moren? fx klippe til et par bilder og lime det på ett fargeark, skrive navnet til barnet på. evt også ett bilde hvor hun holder babyen.. for så å laminere det... da kan ikke moren gjøre noe med det... da blir det jenta sitt...

Skrevet

Hva var bakgrunnen for at hun ville ha dette bildet da?

Kom det tydelig frem at hun ville ha det til sin lille datter, eller hva var grunnen??

Er dama sprø skjønner jeg vel at du ikke vil gi henne bilde av barnet ditt.

Vil hun at 2-åringen skal ha bildet av babyen på rommet sitt er det vel ikke noe problem !

Skrevet

Biomor er av typen som legger hele livet sitt på nettet. Hundrevis av bilder som viser ALT som foregår i livet deres. Jeg vil ikke at min datter skal bli nok et barn som ikke har spurt om å bli lagt ut på nettet.

De jeg reagerer mest på er at, biomor har ønsket dette barnet dødt helt fra hun fik vite at jeg var gravid, og prøvde å overtale meg til abort lenge.

Uff, det er så mye som spiller inn.

Skal og sies at samboers barn bare har sett vår datter 1 gang. Og jeg tror ikke de kommer til å se hverandre så veldig mye.

HI

Skrevet

Nesten i familie??? Nå må du da gi deg! Bimor er da vel ikke i familie med mannens nye barn. Det forbløffer meg hvordan mange blander kortene. JA, far har barn med to damer, men det gjør da ikke damene i familie med hverandre. Herre min! SKILL kortene! - Da tror jeg det ikke hadde blitt så mye bitre følelser i en ny-familie. Bimor har INGENTING med fars nye barn å gjøre.

Skrevet

I vanlige fall så ville jeg tenke at det var helt naturlig at det fantes bilder av halvsøsken/stesøsken i barnas andre hjem dersom noen ønsket det. Det er bra for barna at det er litt helhet i livene deres, og sånn sett kan det være fint å ha bilder av familiemedlemmer å vise fram når noen kommer på besøk for eksempel, eller at bildene brukes til å holde minnene varme for barna hvis de er små og det er sjeldent samvær. Det skal jo ikke så mye innlevelse til for å skjønne at det er fint å kunne vise fram bilder av søsken til venner og familie, jeg skjønner også godt at foreldre ønsker å se bilder av sine barns halvsøsken. De lever jo også med sine barn og vil jo vise barna at de interesserer seg for deres liv. Det er søsknene til barna deres det er snakk om. Om ikke annet så kan man jo sammenligne det med en kjærste, bestevenn eller andre som står en nær, man er jo interessert i å vite om og vise interesse for familien til vedkommende. Jeg syns ikke det burde være noe stort problem å gi et bilde av søsken til det adnre hjemmet. men jeg ville vært litt offensiv og tatt kontrollen på det selv, ikke latt kontakten svigermor måtte stå for dette.

En annen ting er hvis mor til barnet er mer el mindre "gæern" som det høres ut som her, og har ønsket babyen død siden hun fikk vite om det. Da er det selvfølgelig ikke så koselig å sende vagårde bilder. Dessuten blir man jo selvfølgelig litt paranoid. Men jeg ville nok likevel sendt et bilde dit, men da tydelig gitt som en gave til søskenet som en forslår over her - pg så må dere jo si tydelig fra om at dette bildet ikke skal legges ut på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...