Panterjenta85 Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Er nå 17 uker på vei. Og i natt har jeg rett og slett hatt det forferdelig. Hadde mye kvalme frem til uke 12, men da ga det seg. Slapp da å kaste opp noe, var bare veldig kvalm. Men i natt har jeg kasta opp til det ikke var mer igjen i magen og bare fortsatt å brekke meg etter det. Er det "morgen"kvalmen som er tilbake for fullt eller hva er det? Ble litt bekymret for at det skal være noe galt.. kan ikke skjønne hva som har provosert fram kvalmen heller... Noen som har en idé om hva det kan være? Etter seks i går spiste jeg hjemmelaget pizza, hadde to glass cola og litt chips og dip... driver å lurer på om colaen kan ha blitt for surt for magen min, men syns det virker så rart... Nå sitter jeg her helt utslitt og prøver å få i meg litt melk... Vil ikke bli dårlig igjen nå! Og vil ikke miste babyen heller... Og vil iaffal ikke være bekymra!! Det er bare slitsomt... Medfølelse tas imot med takk
VinterSol+2 Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 du mister IKKE babyen av å kaste opp litt. eller mye. jeg kjenner ei som kastet opp hele svangerskapet, og kun levde på vann og grønne epler i nimnd.. ungen var stor og fin den, når den kom ut, men moren var blitt ganske så skranten! disse barna våre er fiffige sånn, ser du. dersom vi ikke får i oss nok mat, så tærer de på våre reserver! så babyen din har det nok helt fint! du kan rett og slett ha fått omgangssyken, det er jo ikke uvanlig, og det har gått flere slike epidemier i vinter! det kan også være at morgenkvalmen er tilbake, noen får det litt sånn i rykk og napp, noen har det hele svangerskapet, -får håpe det ikke er noe sånt! i første svangerskap ble jeg matforgiftet på flyet på vei hjem fra Kina, og jeg både spydde og alt annet rant ut den andre veien i flere dager. jeg gikk faktisk ned 3 kg på bare to dager! det var ikke noe moro, men babyen hadde det helt fint hun! (i skrivende stund sitter hun på fanget mtt og klarer bare ikke våkne etter ettermiddagsluren sin.. som snart har vart i tre timer! sliten unge!) ikke drikk melk, forresten. er det omgangssyke blir du bare verre av meieriprodukter... få i deg litt farris eller slikt i stedet! og litt knekkebrød eller lignende.. god bedring!
Panterjenta85 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Takk for svar Eneste som er rart er at jeg akkurat har hatt omgangssyken... visstnok... Legen sykemeldte meg for det for to uker sida.. Da var jeg egentlig bare kvalm og trodde morgenkvalmen var tilbake, men detta er helt annerledes... Gleder meg til ultralyd om to uker! Håper bare ikke jeg skal gå kvalm til det! Er så fornøyd med å være tilbake på jobb nå! Melk drikker jeg nå fordi jeg føler det er altfor surt i magen... Og melk er jo en base.. Klarer ikke helt tro på at det er omgangssyken igjen heller.. Virker litt som om jeg har fått i meg noe kroppen ikke har tålt.. Jeg bare skjønner ikke helt hva det kan være... Og hva det er jeg isåfall skal unngå i framtida... Om jeg skal orke jobb er jeg avhengig av å få hvilt ut i helgene.. nå i det siste er det da jeg har vært i dårligst form!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå