Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hadde litt ting vi måtte bruke og satte igang med en bolledeig, men midt i bakingen oppdager jeg at vi er nesten tom for vanlig hvetemel! Naboen hadde bare bitte litt de også, og det er ikke noe sted å kjøpe, så da består minst halve deigen nå av samalt hvetemel. Blir det noe godt tror dere?
jordbærsjokolade Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg må nok si nei altså Jeg ville prøve å lage litt sunnere boller en gang og brukte samalt hvetemel, ble ikke veldig godt. men smaken er som baken:)
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Æsj, var det jeg også tenkte :-( Jaja, ungene er nå mer altetende enn meg på sånt, så det sklir nok ned, og det er i det minste hakket sunnere, hehe... Tenkte å lage skillingsboller av det, så kan jo være det går sånn noenlunde da.
erteposen + 4 Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tror det blir kjempe godt, men det blir liksom ikke bolle bolle:) Boller av fibra med er jo kjempe godt,selv om det ikke smaker helt hveteboller det heller. All varm gjærbakst går ned på høykant her i huset, selv om mor i huset er en særdeles utolmodig baker.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Hehe... Nytter ikke å være utålmodig med gjæbakst, da blir det kke luftig nok :-) Skal snart hive første brettet i ovnen, så da får vi se.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Ble ikke så ille som fryktet heldigvis, men kjenner jo at det er litt grovere. Ungene sluker nedpå til barne-tv her ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå