Iselin:) Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg skriver et innlegg her i håp om at dere har noen gode formeninger om hva som skjer med kroppen min. Jeg sluttet på p-pillen den 28 januar (etter bare å ha brukt det i 3 mnd). Sluttet mitt i et brett (var 11 piller igjen på brettet da jeg sluttet). Jeg fikk menstruasjon (kraftig blødning) den 2 februar som varte i 7 dager. Har ikke vært en dråpe blod siden den gang. Er veldig avslappet til det å bli gravid eller ikke, og har aldri "forsket" på syklusen og sykluslengden min. Men jeg vet at jeg ikke er den personen som har en 28 dagers syklus, tror alt mellom 4-6 uker er normalt for meg, men har aldri telt dagene.. Jeg regnet med at det tar hvertfall et halvt år før jeg blir gravid, så jeg hverken tenkte eller fokuserte på at jeg kunne bli gravid nå. Men for ca. 3 uker siden fikk jeg plutselig murringer og menssmerter i magen. Og puppene fikk plutselig en annen tyngdefølelse. Dette pleier jeg ikke ha før mensen (har da ømme bryster og menssmerter maks en time før det begynner å fosse ut).. Så på denne tiden begynte jeg å lure på om det hadde skjedd noe. Men etter en uke så føltes kroppen veldig normal ut, puppene var normale og hadde bare litt murringer av og til. Har de siste to ukene bare vært litt oppblåst i magen, samt kjent murringer litt "nå og da". Men for ca. 3 - 4 dager siden så fikk jeg tyngdefølelse i puppene igjen (har små pupper så jeg merker det godt), men har ikke ømme pupper. Det som imidlertid fikk meg til å reagere og virkelig tro at jeg kan være gravid, er at det har kommet mange små blodårer på det brune feltet på puppene. Dette har jeg ALDRI hatt før, har ikke det før en menstruasjon - da bruker de kun å være ømme, og nå er de ikke ømme en gang... Disse blodårene som bare helt plutselig dukket opp, ser litt ut som et edderkoppnett, eller et veikart.. Noen er kjempetynne og lilla, men noen av dem har blitt blå og blitt litt bredere. Fikk helt sjokk av dette symptomet, har som sagt ikke hatt dette før, så jeg tok en test i gårkveld, men den viste negativ. Så kjære dere, hva feiler det kroppen min? Murringer, oppblåsthet og plutselig irritasjon kan ha tusen forskjellige årsaker, så det undrer jeg meg ikke så mye over. Men puppene mine kjenner jeg godt (hehe), og de har aldri vært slik før; hva annet enn graviditet kan ha fått dem til å "svulme opp" og få et stort og tett nett av nye blodårer? Jeg synes testen burde blitt positiv i går dersom jeg var gravid, men jeg har jo ikke peiling på når jeg evt. har hatt eggløsning, så vet ikke hva jeg skal tro.. Dersom kroppen min er sen med hcg produksjon, så burde vel heller ikke kroppen min vist tegn på graviditet (brystene). Blir så forvirret av dette her, og forstår ingenting.. Hva tror dere?
lille frø, mor til to Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei Iselin Du har ihvertfall symptomer på at du er gravid. Vent et par dager så tar du en ny test. Min test slo også ut negativt første gang. Så ventet jeg en uke, da var den positiv.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Heisann! Dette var veldig likt det som jeg har opplevd nå de to siste uker. masse murringer før mens , men hadde ikke kjempevonde bryster, noe jeg alltid pleier å ha før mens så det var rart. jeg har stabil syklus, så jeg skjønner ikke hvorfor det var så forsinket... Nå skal det sies at jeg har hatt småblødninger de kom 4 dager over Ikm og varte 4 dager,men brukte ikke tampong for det var jo så veldig lite. så når de småblødningene avtok tenkte jeg jaja det var vel mensen det da, men så kom murringer og stikkinger igjen, og det har jeg enda, skjønner ingenting, tok en test i dag men den var negativ, så noen prikker som gikk oppover men det var ikke helt på midten så det tels vel ikke. Jeg har også mer markerte blodårer på brystene, Pleier vanligvis å ha veldig mye utflod (sorry for detaljer) men nå er det så lite at jeg slipper å skifte truse 3 ganger om dagen, nå har jeg 1 hver dag liksom, syns det og er litt rart. jeg har nå en tiendel av den utfloden jeg pleide å ha. Så jeg syns vi har litt av de samme symptomene, men ikke helt likt . hvilken modell er du`? jeg er 84. hilsen
Iselin:) Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2009 Takk for svar:) Veldig forvirrende når kroppen tydelig forandrer seg, og det allikevel er negativ test. Vet ikke hva jeg skal tro, hører ofte om dem som produserer hcg sent, men hvis det skulle være tilfellet hos meg så skjønner jeg ikke hvorfor jeg har symptomer på graviditet, da jeg forstår det slik at det nemlig er hcg som gjør at kroppen får symptomer. Hmm... Ikke lett! Er forresten 86 modell.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 helt enig i det du skrev om hcg èt. jeg vet ikke jeg, ikke godt å vite. nei ikke lett.. hmm.. ja men da er du ikke gammel, du har hvertfall litt bedre tid enn meg, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå