Gå til innhold

Lite bekymringsopplegg...håper om noen kan svare :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan bf kreve av meg når han bor i en annen kommune?

Må jeg feks. leie bo der så han kan bli kjent med barnet i permisjonstiden? Det tar 2 timer å komme seg til han med kjøring og båt. Er det timer pr. dag det er snakk om eller helger det går i? Jeg vil jo ikke nekte han tilsyn med barnet for barnets del, men jeg går ikke over ild og vann for at mannen som ikke ønsket barnet i utgangspunktet skal få det enkelt. Holder på å bygge på huset mitt oxo så det vil bli stressfult om jeg må belage meg på mange reiser frem og tilbake i det han ikke har somlet seg til å ta førerkortet en gang, og mannen er over 30!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hum..Hadde dette vært meg, så hadde han fått tatt initiativ selv. Det er tross alt hans ansvar å bli kjent med sitt eget barn, mener jeg da.

Hvis jeg har forstått det riktig er det vel en dag i uka og annenhver helg. Men dette kan man vel bestemme selv om man er på talefot med den andre parten.

Håper det ordner seg til det beste:)

Skrevet

Så lenge babyen er veldig liten, ser jeg ikke at noen kan pålegge deg å reise mellom for å oppretolde kontakten med pappaen.. Han får ta seg av det. Det beste er jo å ikke sabotere noe samvær.

Men barn som ammes blir ikke pålagt overnattingssamvær, endrer seg nok etter ammeperioden.

Og da er vel hovedregelen at man kjører/henter/betaler reiseutgifter halvparten hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...