Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg skriver særemne i norsk, har lest bøkene Skyskraperengler, Skyskrapersommer og G for Georg av Tove Nilsen. Jeg sliter litt med problemstilling, har tenkt å kanskje skrive noe om oppvekstvikår, sammenligne oppvekst på begynnelsen av 60 tallet med nåtiden,eller noe lignende... Noen som har forslag til problemstillinger?? Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tror oppgaven blir bedre hvis du lager problemstilling selv. Hva med å begynne å skrive, og se hvilken problemstilling som dukker opp?
Dunder Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 - Hvordan har Tove Nilsens oppvekst påvirket hennes forfatterskap? - Hvordan blir oppvekstvilkårene i drabantbyer i Oslo på 60-tallet beskrevet i Tove Nilsens verker? (realistisk, nostalgisk osv.) - Hvor viktig er drabantbyen som "location" i Tove Nilsens oppvekstromaner? Dette var ikke så veldig gjennomtenkt, men håper du får litt inspirasjon.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Allltid når jeg skriver slike oppgaver, så begynner jeg bare å skrive. Er ikke sikkert at jeg har problemstilling før jeg er ferdig med oppgaven. Feil måte å gjøre det på, men mye enklere syns jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå