digger Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Har litt lyst på en sånn fancy kaffemaskin, men er helt grønn på området. I dag har jeg bare en enkel kaffetrakter, men elsker kaffe:-) Er det feks noen maskiner som lager kaffelatte uten at jeg må lage melkeskum seperat?
mamarama og lille banan Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Nespresso er vel noen av de mest solgte "fancy" kaffemaskinene. De kommer i flere prisklasser og med og uten steamer. Jeg kjenner flere som har det og er veldig fornøyd. Skulle ønske jeg hadde råd til en selv. *sukk* denne for eksempel: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000ms1iMkG_?ProductID=D7vD4QFH3J4AAAEewwwk7Kcl&CatalogCategoryID=OhHD4QFHwwsAAAEOXKE03xii
mamarama og lille banan Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 bare så det er sagt, kaffen er mye bedre hvis melken skummes for seg. og det er lettere å holde ren en maskin der du bare bruker en dyse til å varme/steame melka. det er lett og kjapt også
digger Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2009 Takk for tips! Lefdal hadde jammen bra utvalg! Vanskelig å bestemme seg for en. Men synes det er greit å ha med steamer når jeg først skal ha en slik maskin:-) Vet du om det er stor forskjell i renhold av slike automater. Vil at det skal være enklest mulig,
mamarama og lille banan Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 jeg vet litt for lite om disse hjemmeautomatene til å si noe om det men hvis du har mulighet til å dra på Lefdal har de nok peiling der.
CamillaC Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Hvis du vil ta bryet med å steame melken selv kan jeg virkelig anbefale rancilio silvia. Det er en espressomaskin som selv baristaer har hjemme. Vunnet mange tester. Har en slik og jeg kan ærlig innrømme at den gir meg bedre latter enn de 90 % av de jeg får på kaffebarer. Den koster nesten 6000,- kommer litt an på hvor man kjøper den. Nå som jeg er hjemme i permisjon lager jeg i snitt en om dagen. Den er lett å bruke men man må ha riktige råvarer og teknikk.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Vi har fullautomatisk Nespresso-maskin og er veldig fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå