c-k Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Er det ikke slik at alt fra uke 37 - 42 regnes som innenfor termin? Og at man da egentlig må være 42+1 for å være på overtid? Ihvertfall medisinks sett... Greit at det føles som overtid idet man passerer datoen man fått, men det er vel ikke det, eller har jeg missforstått? Vet uansett at jeg kommer til å bli veldig utålmodig om jeg passerer termindatoen min. Er så nysgjerrig på den lille..
Annabeth Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Ja utålmodig kommer jeg også til å bli!!!! må være pyton å gå over tiden ( i mitt hode er det alt etter uke 40..) Jordmor sa til meg at de fleste buker begrepet overtid når man har passert uke 40 - medisinsk sett er det imidlertid ikke overtid før etter uke 42, hvis jeg forstod henne riktig, og sånn virker det som du også har forstått det. Får håpe de kommer til termin:-)) Jeg er også ufattelig nysgjerrig på den lille, vet ikke om det er gutt eller jente heller.. Lykke til!
jippi78 Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Hei:) Er nå i uke 37+5 og var på kontroll denne uka. Jordmor sa til meg at jeg skal på kontroll hos henne i uke 39, 40 og 41. På kontrollen i uke 40 ringte hun sykehuset mens jeg var der slik at det ble satt opp kontroll på sykehuset i uke 42. Etter det vet jeg ikke. Håper det skjer noe da, tror ikke det er vanlig å gå lenge over uke 42. Har på følelsen at jeg kommer til å gå over, så forbereder meg på det.
c-k Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2009 Ok.. da høres det ut som jeg har forstått det riktig. Håper virkelig ikke jeg må gå lenge over datoen (21.04), men jeg kom visst 5 dager før termin og pappaen var litt sen og stor så det må det jo være lov å håpe... Monterte sengen idag og begynte såvidt å pakke bagen- ikke at jeg vet helt hva jeg skal ha med meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå