Berta_78 Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Lurer på å reise til Korsika i sommer. Noen som har vært der? Hvor er det finest? Har sett på noen som heter santa guilia utenfor porto vecchio. Passer det med 10 måneder baby på Korsika om sommeren? Hvordan er temperaturen? Tusen takk for svar!!!
Januarjubel! Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Veldig fin øy med mye dramatisk natur og gode bademuligheter. Øya er liten nok til at man kan se ganske mye på kort tid, men anbefaler togturen (finnes kun 1) da bilkjøringen kan oppleves dramatisk oppover stupbratte fjellsider. Bonifacio på sydkysten er et must, byen er bygget på noen fjellskrenter som lener seg ut over havet - til å ta pusten fra enhver. Videre oppover langs østkysten er de beste strendene om jeg ikke husker feil. Har vært i Porto Vecchio men blander den nok med uttallige andre byer i middelhavsområdet, og det er lenge siden jeg var der. Vil tro det skal gå helt fint med 10 mnd gammel baby, Korsika ligger jo under Frankrike så sånn sett er sikkert helsevesenet av ypperste klasse. Tror det kan være en fordel med litt franskkunnskaper, men reiser dere charter er det kanskje ikke så nøye. Blant franskmenn har korsikanere et dårlig rykte, det kan komme av at Korsika helst skulle sett at de var selvstendige fra Frankrike. Jeg synes heller ikke de var de hyggeligste, men jeg reiste med en franskmann så de flyttet kanskje misnøyen over på meg. Dessuten er de nok drit lei franske turister for de er i absolutt flertall. Tempteraturene er vel som i området ellers, deilig og varmt med enkelte varmebølger, men havbrisen gjør det som regel veldig behagelig. Maten er deilig og fersk fra havet, blanding av fransk og italiensk. Absolutt verdt en tur!
hannes Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Vi var i Santa Guilia sist sommer. Reiste med to barn som hadde det supert. Yngstemann på 3år syntes det var litt varmt, så han fikk lit ekstra pauser. Så mange familier med mindre barn også. Om du reiser i den varmeste tida så er det jo bare å legge inn en pause midt på dagen. Skal du til Santa Giulia så må du ha bil! Korsika er en veldig fin øy som vi gjerne reiser tilbake til. Ingen betenkeligheter med å ta med barn dit. Vi klarte oss greit med engelsk.
Berta_78 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2009 Tusen takk :-) Vi er overbevist. Da blir det Korsika, og vi gleder oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå