Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da ble det overtid på meg da.... hadde termin igår, 21 mars.... Æsj, hadde ikke forventa det i det hele tatt....

Får bare prøve å få tida til å gå, så ikke ventetida blir altfor lang.. Håper ikke jeg går lenge over, er livredd for å få en kjempebaby!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin i dag, men går nok over.. hadde ikke trodd det jeg heller:-( er også livredd (!!!!) for kjempebaby, føler at for hver dag så går så vokser den mere å mere... hehe.. å med min flaks så blir den nok stor!

har u hatt noen tegn på at ting skjer da?

Skrevet

Heisann...jepp, hadde termin igår jeg og...så da er mann iallefall på "overtermin"....:-)

Hadde ikke trodd jeg skulle bli så lei, bare på et par dager har alt blitt pyton.

Er også redd for kjempebaby, jeg er overvektig så det er jo større sjanse for det.

Skal til jordmor i morgen så da blir det godt å høre hvordan jeg ligger ann i løypa...vet ikkje om jeg er moden eller noe...

Har du vært på noe kontroller, modning eller akupunktur eller noe sånt?

Det har ikke jeg, har hele tiden tenkt at denne ungen kommer når den er klar...men nå føles det jo som om han ALDRI blir klar...:-)

Skrevet

Har tenkt det samme, får nok en kjempebaby med den flaksa jeg har.... får ikke gjort noe med det dessverre.....

Har hatt endel mensmurringer og tak i korsryggen, men det kommer og går... holdt på i nesten hele går, og så gir det seg når kvelden kommer... har kommet en del brunaktig slim også (sorry detaljer), tror det kan komme av at jeg ble tøyd litt på sykehuset på fredag.....

Ser ikke ut til at det er noe stort på gang..... Hva med deg??

Skrevet

jau da, hadde termin i går jeg også. Håper det skjer noe snart. Har vært ute på hompeveger i dag så vi får se om det hjelper.tihi

Skrevet

Hadde termin 20. mars og her skjer det heller ikke noe særlig. har litt flere kynnere nå enn tidligere, og det tar litt i korsryggen også nå, men det gir seg på kvelden og tar seg ikke opp igjen før utpå formiddagen. Tror nok det bare er modningsrier og sier nok ikke noe om når jeg evt kommer i gang med noe nyttig ;-)

Har vært på kontroll der de så at Junior ligger litt under snittet, så jeg vet jo at jeg ikke får en kjempebaby. Var også litt bekymret for det, men nå er det mest kjedelig å gå å vente. Håper bare jeg kommer i gang av meg selv slik at jeg ikke blir satt i gang. Det har jeg ikke noe lyst til.

Skrevet

Termin i går her også og absolutt ingen ting som tyder på at det skal skje noe med det første, men man vet no aldri :)

Skal vaske bad og gå meg en lang tur i kveld....... Er egentlig ikke lei da formen er på topp, bare veldig spent og utålmodig.

Skrevet

ingen tegn på at ting skjer her heller. har modningsrier sånn av og til, vet at jeg har 1 cm åpning, hode godt nedi bekken men slik har det vært et par uker.. MEN er jo et tegn på at kroppen gjør seg klar, så kan jo hende det skjer noe snart:-)

Skrevet

11 dager på overtid her, og er så lei som det går ann å bli tror jeg....

har hatt murringer og tak i rykken fra 1 uke før termin, så håpet jo at jeg ikke skulle gå så lenge, men.....

gikk 2 dager over med gutten min så hadde stoooooooore forhåpninger med at den lille ikke kom noe senere enn det....

Har den siste uken hatt rier som kommer med 5 min mellomrom, som jeg må puste meg igjennom og som gjør vondt, men det stopper opp etter ca 3-4 timer....

Skal egentlig føde på abc på ullevål, men det begynner det å spøke med nå gitt,også jeg som hadde sett frem til det... sukk... prøver å innstille meg på at jeg kanskje må bli satt igang.... men....

Skal til kontroll i morgen å da blir jeg i hvertfall sjekket nedentil.... da får vi se hvordan ting står til der nede, c",)

VENTETIDEN ER LANG!!!!!!!!!

Skrevet

dere snakker om kynnere og modningsrier...er dette noe man kjenner godt?

Jeg kjenner ingenting, bare bekkenløsningen...betyr det at her går ingenting i riktig retning?

Eller er det noen som ikke kjenner noe før de er igang?

Skrevet

da jeg fikk sønnen min så hadde jeg ingen tegn på fødsel i det heletatt, før han "satt".... mens denne gangen har jeg "kjent mye uten at noe skjer"....

så man trenger absolutt ikke kjenne noe før det er i gang....

Så ikke mist motet selv om du ikke "kjenner" noe :)

Skrevet

Terminen var 18. mars, så jeg er 4 dager over. Men nå er bekkenet blitt bedre (slet med bekkenløsning store deler av svangerskapet) Hodet har kommet så langt ned at det har stabilisert bekkenet. Så nå er jeg ikke så veldig lei. Han må jo ut om ikke så lenge nå, ved igangsetting eller på den naturlige måten. Så jeg prøver å nyte dagene, endelig ikke så vondt å gjøre ting :) Men er redd for å føde en kjempebaby.

Skrevet

Er 7 dager over termin. Fikk meg en sjekk på sykehuset på torsdag, var helt umoden og lang livmorhals (?), de prøvde å strippe, men det var så vondt at tårene sprutet, så de fikk ikke gjort noe. Fikk akupunktur i stedet, skal opp igjen nå snart å få aku igjen, håper det hjelper. Har hatt mye vondter de siste månedene, så var veldig skuff å høre at smertene ikke har gjort noe nytte for seg. Igangsetting sist, blir sikkert det denne gangen også. Synes veldig synd på meg selv, gruer meg til fødselen, men vet jo at om ei god uke er alt over.

Skrevet

Uff.... Hørtes ikke noe morsomt ut nei! Sitter her med noen maserier på kveldene og håper selvfølgelig også at det fører med seg noe godt. Er alikevel "bedre stelt" enn deg. Myk og moden og bare 1 cm igjen av livmorhals sist jeg var til sjekk. Håper du slipper igangsettelse denne gangen! Er jo ikke sikkert det betyr noe at du ikke er moden. Kan jo skje plutselig, og mange har jo god erfaring med akupunktur!

Skrevet

Hadde også termin lørdag, men ingen tegn på at mini e på tur enda.

Gikk 12 daga over termin sist og fikk da en baby på 3125 gr., så dem treng ikke bli så stor sjøl om tia går.

Går også å håpe eg slepp å settes i gang, har hørt at d ikke e nåkka særli...

Skrevet

Ja, da har jeg vært på kontroll hos jordmor.

Hun ville ikke strippe meg..:-(

babyen er ikke festet, kan det være grunnen til at hun ikke ville det?

Men jeg har fått time på A-hus til overtidskontroll på fredag.

Hun sa ingenting om at jeg måtte ha med meg bag så jeg tror ikke det blir igangsetting før helga.

Men det blir uansett godt å få estimert størrelsen på babyen.

Da er det bare å vente.....

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke har gått glipp noe med den der strippinga...:-)

No er ho mamma kommen og det er godt.

Ingen fødsel på gang..:-)

Skrevet

Huff, svarte på feil tråd...:-)

Er dere her enda forresten?

Eller er det blitt baby på alle dere andre?

Skrevet

ingen baby på men enda ihvertfall....:-( 2 dager over tiden nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...