Gå til innhold

Flere med ekstremt hovne bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor mye vann i beina som er normalt? Har hatt vann i kroppen lenge, men nå er det helt ekstremt. i går måtte jeg ut å kjøpe helt elastiske sko, fikk ikke pressa beina nedi noen av skoene mine... de jeg kjøpte funker til en viss grad, med de strammer de og... beina og oppover leggene er rett og slett blitt gigantiske, var hos legen sist 5 mars, da tok de en dyrking av urinprøven min, og den var negativ, blodtrykket var også fint. er dette noe å bekymre seg over tror dere, eller er det normalt? skal til jordmor 1 april, burde jeg kontakte noen før det? fingrene er forresten også som knakkpølser...

blir så usikker på hva som er normalt og ikke. er forresten 35 fullgåtte uker i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det behøver ikke være unormalt heller.. Men.. Siden du ikke har vært hos legen siden 5 Mars og du etter den tid har fått veldig mye vann i kroppen ville jeg reist ned i morgen tidlig..

Plutselig mye ødemer kan sammen med forhøyet blodtrykk og proteiner i urinen tyde på svangerskapsforgiftning..

Men det er også de som får masse vann i kroppen på slutten men hvor blodtrykk og urin allikevel er helt fin til siste slutt..

Men jeg ville så absolutt anbefale deg og kontakte legen i morgen tidlig for en liten sjekk.. =)

Skrevet

om du ikke får legetime ville jeg i hvertfall ha levert inn urinprøve og bli tatt blodtrykket av. Jeg har veldig hovne bein, er 38+5, men har helt fint blodtrykk og urinen er bra, så ingen fare her i gården.

Lykke til

Skrevet

Jeg får tømmerstokkbein når det nærmer seg.. fra uke 35 ca til fødsel er de store!! Men det er normalt hos meg. Men jeg holder godt øye med blodtrykk og urin, det bør du gjøre! :)

Skrevet

jeg vil på det sterkeste anbefale en massageball som man kan rulle føttene på og drikk masse vann.Det er vanndrivende merkelig nok.

Den ballen likner på en bikkjeleke. en skikkelig piggete ball. Det fjerner hevelser i hele kroppen. Jeg bruker den to ganger om dagen og vannet/hevelsene forsvinner :=) De finnes i dyrebutikker og hos fotspesialist butikker.

Me like :=)

Skrevet

tusen takk for svar!

Jordmoren min var ikke på helsestasjsonen i dag, men sekretæren skulle snakke med henne i morgen, og så skulle hun kontakte meg igjen.

blir sikkert en sjekk av urin og blodtrykk tipper jeg.

Skrevet

Når eg ser på beina mine kjenner eg dei ikkje igjen. Nesten litt skummelt. Har bare ett par sko igjen å bruke. Uggsa mine :) Har prøvd å pynte meg litt noen ganger men føler dei skoene ødelegger antrekket litt :)

Blodtrykket mitt er heilt fint + har ingen protein i urin. Har vært hoven veldig lenge men alt har vært fint dei siste mnd. Har vært inne ein del ganger for eg har vært engstelig. Håper det forsvinner raskt etterpå !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...